ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کابوس وحشت برفراز اروپا

روسیه، صبور و خونسرد

منتظر رسیدن زمستان به اروپاست!

 
 

 

 

کابوس زمستان و سرما بزودی بر سر اروپا سایه خواهد افکند. تنها مردم نگران نیستند، بلکه دولت ها نیز نگران هستند. مردم نگران سرما و گرانی ها هستند و حکومت در وحشت شورش مردم. روز گذشته نخست وزیر سوئد، کشوری که دولت حاکم بر آن می خواهد آن را چرخ پنجم درشکه ناتو کند گفت:

«اروپا با زمستان سختی روبروست و در صورتی که اقدام نکند با ناآرامی‌های خطرناکی مواجه خواهد شد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه "ماریا زاخارووا"، در کانال تلگرامش نوشت: «تابستان را خیلی دوست دارم اما هیچ وقت مثل اکنون منتظر فرا رسیدن زمستان نبوده‌ام. به همین خاطر، روز اول پاییز مبارک! این زمستان، بهاری است!»

اشاره او به این واقعیت است که زمانی روس‌ها با سلاح سرما ارتش جهانگشای ناپلئون بناپارت را از پای درآوردند، زمانی ارتش هیتلر را زمین‌گیر کردند و اکنون با همان سلاح، می‌خواهند ناتو را از پای در آورند. اروپا هر روز بیشتر از روز پیش در وحشت روزهای سرد بی‌گازی و گرانی و  تورم بی‌سابقه فرو می رود.

ولودین رئیس دومای دولتی روسیه نیز این آمار را روز گذشته اعلام کرد: سال گذشته کشورهای اتحادیه اروپا 341 میلیارد متر مکعب گاز خریداری کردند که حدود نیمی از آن توسط روسیه تامین شد. حتی اگر تمام صادرات گاز خط لوله از آفریقا و همچنین کشورهای خاورمیانه و کشورهای مستقل مشترک المنافع تغییر مسیر دهد، اروپا نمی تواند 62.8 درصد از حجم گاز روسیه در دوره پیش از تحریم ها را جبران کند. امنیت انرژی اروپا بدون روسیه غیرممکن است.

(صبر و تحملی که ارتش روسیه در اوکراین پیشه کرده و موشک پرانی های ارتش گوش به فرمان انگلیس را تحمل می کند، ناشی از همان واقعیتی است که رئیس دومای روسیه و سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گویند!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۵ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: