ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دولت روسیه

درمسیر پیشنهادهای

حزب کمونیست روسیه

روزنامه پراودا- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روز 8 سپتامبر، در مسکو محل خبرگزاری اینترفاکس، یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت رهبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه، با موضوع «نماد پیروزی، یک اقتصاد قوی و عدالت اجتماعی است!» تشکیل شد. در این کنفرانس خبری گنادی زوگانف، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و تعدادی از اعضای رهبری این حزب  شرکت داشتند.

گنادی زیوگانوف، در برنامه افتتاحیه کنفرانس مطبوعاتی یادآور شد، که 8 سپتامبر حادثه مهمی در تاریخ باشکوه روسیه است: 210 سال قبل، نبرد معروف سرنوشت ساز«بورودینو» اتفاق افتاد. زمانی که دو ارتش قدرتمند روسیه و ناپلئون، در یک رویارویی سرنوشت ساز مقابل یکدیگر قرار گرفتند. پس از این مقابله سهمگین، ارتش روسیه با عزت و شجاعت نیروهای فرانسوی را شکست داده و آنها را مجبور به بازگشت به پاریس کرد.

از آن زمان به بعد، برای یک قرن، همگان روی شخصیت سربازان شجاع و سلاح های قدرتمند روسیه، حساب باز کردند. در عین حال، در چنین روزی، در سال 1943، آزاد سازی مناطق دونباس، از دست اشغالگران فاشیست آلمانی، به طور کامل عملی گردید. سر زمینی که امروز ما در حال مبارزه با نازی‌های جدیدی هستیم که به آرمان‌های سوسیالیسم و دوستی مردم خیانت کرده و یک جنگ ترکیبی را علیه ما آغاز کرده اند.

حزب کمونیست روسیه، علاوه بر حمایت های داوطلبانه انسانی، تا به حال 11 هزار کودک از جمهوری های مردمی دنباس را پذیرفته و با ارائه انواع کمک ها به مردم آن مناطق یاری رسانده، چرا که دوستی و برادری، همواره ارزش های اصلی حزب ما و کل جنبش میهن پرستانه چپ در کشور ما بوده است.
رهبر حزب کمونیست روسیه، همچنین به نتایج هفتمین مجمع اقتصادی شرق که در روز
7 سپتامبر به پایان رسید، اشاره کرد و گفت در جلسات این مجمع، ایده های بسیاری بیان شد که کمونیست ها از مدت ها قبل برای اجرای آنها به مقامات برنامه و پیشنهاد داده بودند. این ایده ها در بدو امر به فناوری بالا، حمایت از مناطق کلیدی و مسیر جدید سیاست مالی و اقتصادی کشور مربوط می‌شود. مایلم تأکید کنم که رئیس جمهور در سخنرانی خود در این مجمع توجه ویژه ای به برنامه های توسعه راه آهن ترانس سیبری و BAM (خط اصلی راه آهن بایکال آمور) داشت. گنادی روگانف، بر این عقیده است که ساخت، بازسازی و توسعه جاده ها، کشور را به یک کل واحد پیوند خواهد داد. باید توجه داشت که راه‌ آهن ترانس سیبری در واقع کشور را از تهاجم نازی‌ها نجات داد. یعنی زمانی که در سال 1941 بهترین لشکرهای ما به وسیله همین شبکه‌های ارتباطی، به اطراف مسکو منتقل شدند و تقریباً ده میلیون نفر از شهروندان اتحاد شوروی و1500 کارخانه با پایه و اساس تولیدی، به سمت ولگا کشیده شدند، پیروزی ارتش سرخ را در سال 1945 بر فاشیسم هیتلری تضمین کرد.

گنادی زوگانف، با تأکید بر ایده گسترش جاده سازی و خطوط ارتباطی در کشور ادامه داد: امروز مسئله چرخش به سمت شرق، مجددا در دستور کار قرار گرفته است. شورای بریکس و سازمان همکاری شانگهای، در مقابل ناتو و آمریکایی ها، سیاست اقتصادی جدیدی را در کل جهان تعیین خواهند کرد. در آسیا بزرگترین برنامه های مالی و اقتصادی به کار گرفته می شود و دستاوردهای علمی محقق می گردند. در مجمع به طور مشخص گفته شد که این مسیر باید به طور همه جانبه بازسازی شود. ما مدت‌هاست که بر این تصمیم پا فشاری کرده ایم. یعنی انجام پروژه های بزرگی را که توسط دولت اتحاد شوروی برای توسعه مسیر دریای شمال طراحی و اجرا کرده بود.

زوگانف توضیح داد: نیکولای میخایلوویچ خاریتونوف، یکی از اعضای رهبری حزب ما و رئیس کمیته دومای دولتی برای توسعه خاور دور و قطب شمال، که اخیراً کنفرانسی را با وی در باره تغییر و تحول در شمال کشور برگزار کردیم گفت، ما باید حدود سه میلیون تن محموله مواد لازمه را قبل از زمستان به این منطقه بفرستیم تا فعالانه کار پروژه های جدید دنبال شود. در شرایط فعلی مسیر دریای شمال، زمینه‌ ای جدید و واجد اهمیتی برای توسعه است و باید مورد بررسی قرار گیرند. ضمن اینکه در مجمع اقتصاد شرق تاکید ویژه ای بر توسعه هوانوردی نیز شد.

رهبر کمونیست های روسیه یادآور شد: در دوران اتحاد شوروی، 15 کارخانه هواپیما سازی، با تولید 1500 هواپیما در کشور فعالیت می کرد. تنها 500 هواپیما بر فراز «یاکوتیا» و 700 هواپیما بر فراز قلمرو «کراسنویارسک» پرواز می کردند! بنابراین، از هواپیما های آن زمان، نه تنها برای خاموش کردن فصلی آتش در جنگل ها و مزارع، بلکه برای توسعه این مناطق بهره گیری می شد. در عین حال، در آن سال ها، رشد جمعیت در آن مناطق در خور توجه بود. در حالی که طی 20 سال گذشته، تقریبا دو میلیون نفر، شرق دور و شمال شرق سیبری را ترک کرده اند. چنین امری کاملا غیر طبیعی است! امروز ما باید به توسعه هوانوردی، الکترونیک، توسعه ماشین‌ آلات و ابزار و روباتیک، توسعه فن‌ آوری‌های جدید مجال تازه‌ ای بدهیم. برنامه خروج کشور از بحران، در فصل جدید دومای دولتی و فراکسیون حزب کمونیست بر این تصمیمات پافشاری خواهند کرد. بدین ترتیب، ما از چرخش در سیاست قوه مجریه در ارتباط با تحولات اجتماعی- اقتصادی استقبال می کنیم. ضمن اینکه در شرایط حاضر، ولادی وستوک، پتروپاولوفسک-کامچاتسکی و... در مرحله جدیدی از توسعه قرار دارند.

گنادی زوگانف ادامه داد: ما همراه با آندری کلیچکوف، فرماندار آن محل، در حال اجرای چنین سیاستی در منطقه اوریول هستیم، جایی که زمانی ساخت خط راه آهن را بدون وقفه  آغاز کردیم. تجربه‌هایی از این دست، با توسعه بلند مدت برای کل کشور اتحاد شوروی تأیید شده بود. جای خوشبختی دارد که این ایده اکنون انگیزه قوی و جدیدی را بر انگیخته است. امروز در روسیه، در درجه اول وضعیت نظامی- سیاسی در دونباس و روند مبارزات انتخاباتی تعیین کننده خواهند بود.

سایر شرکت کنندگان در کنفرانس مطبوعاتی در مورد چگونگی آمادگی حزب کمونیست فدراسیون روسیه برای روز رای گیری واحد که برای 11 سپتامبر برنامه ریزی شده، صحبت کردند، زمانی که رؤسای تعدادی از مناطق روسیه، معاونان شوراهای شهر، دوما ( مجالس محلی) و شهرداری ها انتخاب خواهند شد. در پایان همه مسولین حزبی، به سوالات خبرنگاران در خصوص موضع کمونیست های روسیه، در رابطه با رویدادهای اصلی کشور و جهان به تفصیل پاسخ دادند. 

https://gazeta-pravda.ru/issue/100-31303-912-sentyabrya-2022-goda/strane-novyy-impuls-razvitiya/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: