ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 شهریور

امریکا در مذاکرات اتمی

بدنبال تسلیم ایران است!

 
 
 

 

 

پیش بینی ها مبنی بر قبول پاسخ توافق اتمی ایران به امریکا، در عمل، در حد خوش بینی و جنجال رسانه های غربی و تلویزیون های سه قلوی فارسی در لندن باقی ماند. این رسانه ها برای اعلام توافق اتمی دقیقه شماری می کردند و مقامات و رسانه های اسرائیل نیز با انواع مانورهای تبلیغاتی، با دست توافق را پس می زدند و در عمل با پا آن را پیش می کشیدند. تمام شواهد و قرائن نشان دادند که امریکا اصلا در پی توافق اتمی با ایران نیست، بلکه با چند مانور سعی دارد اولا فعالیت اتمی ایران را کنترل کرده و آن را کاهش دهد و فلج کند و  در مرحله بعد با لغو قطره چکانی برخی تحریم ها نفت ایران را وارد بازار کند و با این ورود رقابتی را با روسیه، یا یک جنگ تبلیغاتی ایجاد کند تا بلکه زمینه ساز متوقف شدن اتحاد این دو کشور شود و در نتیجه، علاوه بر همه ضرباتی که این جدائی برای ایران در پی دارد، خرید مدرن ترین تجهیزات نظامی ایران از روسیه نیز متوقف شود. در بخش منتخب اخبار خارجی همین شماره پیک نت می خوانید که امریکا مجهز شدن ایران به هواپیمای های  جت جنگی سوخوی 35 را یک خطر ارزیابی کرده که معادلات را بهم می زند. رسانه های غربی اکنون ساز را به گونه دیگری کوک کرده اند و آن اینکه ایران زیر بار توافق نرفته زیرا منتظر است ببینید نتیجه انتخابات میان دوره ای در امریکا تا دو ماه دیگر چه می شود و جمهوریخواهان برنده این انتخابات هستند یا دمکرات ها. حرف پوچ و تبلیغاتی و فریبکارانه ای که مثل بسیاری دیگر از خبرهای تبلیغاتی پوچ و بی مایه است. ما از میان انواع تحلیل ها و ارزیابی ها از مذاکرات اتمی و ماجرای "برجام" بخش هائی از تفسیری که "یوسف عزیزی" دراین زمینه ارائه کرده منطقی ترین تحلیل از مذاکرات اتمی میدانیم و به همین دلیل لینک آن را در انتهای این عنوان اول قرار داده ایم و امیدواریم خوانندگان پیک نت با دقت آن را گوش کرده و توصیه کننده آن به دیگران نیز بشوند.

در ارتباط با مذاکرات اتمی اکنون رسانه های امریکائی مدعی اند که توافق از روی میز برداشته شده است اما نمی گویند به چه دلیل و اساسا با چه بخش از پاسخ ایران به طرح اروپا مخالف اند تا افکار عمومی ایران و جهان خود قضاوت کنند حق با کیست؟

تایمز اسرائیل هم نوشت: واشنگتن به تل آویو اطلاع داده که توافق احیای برجام در آینده نزدیک امضا نخواهد شد، زیرا رئیس موساد اسرائیل اطلاعات جدید و دست اولی را در باره برنامه اتمی ایران در اختیار امریکا گذاشته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: