ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اتباع افغانستان، پاکستان و عراق

زندانهای ایران را پر کرده اند!

 
 
 

 

 

رئیس سازمان زندانهای ایران در یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد:

۹۵ درصد از زندانیان ما افاغنه، عراقی و پاکستانی است و جرایمی همچون قاچاق مواد مخدر، سرقت، جرایم علیه اشخاص و عبور غیرمجاز داشته اند.

ما طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها، طبقه بندی زندانیان را انجام دادیم که از بروز آسیب‌ها جلوگیری شود و طبقه بندی در زندان ها براساس سن، جنس و نوع جرائم ارتکابی آنهاست.

یکی از موارد طبقه بندی زندانیان مربوط به اتباع بیگانه است که این زندانیان جدا از سایر زندانیان نگهداری می شوند. همچنین مددجویان اعم از جوانان و نوجوانان را از هم جدا کرده ایم. اطفال را از سایر زندانیان تفکیک کردیم و در این زمینه هم کانون های اصلاح و تربیت را در ۳۱ استان داریم. اطفال عراقی و سایر کشورها هم جدا از هم نگهداری می شوند، همانند زندانیان نسوان که از سایر زندانیان جدا نگهداری می شوند. فرضا در زندان زنان دو زندانی از دو کشور شرقی و حدود ۲۰ نفر هم از افغانستان داریم که در این زمینه نمی توانیم برای این دو نفر بند جداگانه ای در نظر بگیریم و دو زندانی که مربوط به دو کشور دیگر هستند را در کنار این ۲۰ نفر قرار می دهیم ولی اگر امکانات باشد می توانیم این دو تا زندانی هم از سایر اتباع زندانی جدا کنیم.

با بسیاری از کشورها قانون انتقال محکومان را داریم که در آن چارچوب با مداخله وزارت دادگستری، زندانیان را مبادله می کنیم و موارد خاص براساس ملاحظاتی است که در حوزه تصمیم گیری مقامات مسوول انجام می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: