ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لهستان و مجارستان با دو سیاست

یکی شکست روسیه را میخواهد

و دیگری شکست را ممکن نمیداند

 
 
 

 

 

دولت لهستان همپیمان ایدئولوژیک دولت اوکراین است و هر دو معتقد به نازیسم. در 15 سال اخیر و بویژه در سه سال اخیر، لهستان که مدعی بخشی از خاک اوکراین هم هست، نقش مهمی در تقویت و سازماندهی واحدهای نظامی نازیست اوکراین داشته است. اگر ارتش اوکراین به کریمه حمله کرده بود قطعا لهستان به حمایت از آن وارد جنگ می شد و آن را به سمت جمهوری بلاروس می برد. دولت لهستان نه تنها خود را مالک بخشی از اوکراین می داند، بلکه معتقد است بخشی از خاک جمهوری چک نیز متعلق به لهستان است. به این ترتیب، لهستان بدنبال گسترش جعفرافیائی خود است و البته بصورت تاریخی نیز رقیب آلمان و ضربه خوردن از آلمان هیتلری. فعلا "موراویتسکی" نخست وزیر لهستان است. او  در دیدار اخیرش با زلنسکی در کی یف گفت :

اوکراین باید در جنگ با روسیه پیروز شود زیرا اگر روسیه در اوکراین پیروز شود،  شکست بزرگی برای تمام اروپا خواهد بود. از این پیروزی، اروپای جدید متولد خواهد شد.

همزمان با این گفته های جنگ طلبانه، نخست وزیر مجارستان "ویکتور اوربان" که در حوادث اخیر نشان داده عاقل تر از همه رهبران کشورهای اروپائی است و توانسته سیاستی را اتخاذ کند که در زمستان دچار بحران انرژی نشود، گفته است: تلاش برای تضعیف روس‌ها موفق نبوده و برعکس، تورم شدید و کمبود انرژی ناشی از تحریم می‌تواند اروپا را به زانو درآورد. هزاران تحریمی که غرب علیه روسیه اعمال کرده آنطور که در نظر گرفته شده بود کارساز نبوده و اکنون اروپا به سمت یک بحران شدید می رود. در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار تحریم علیه روسیه اعمال شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: