ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین در هفتمین مجمع اقتصادی شرق

اکثریت قریب به اتفاق روسها

در کنار رهبری این کشورند!

 
 
 

 

 

هفتمین مجمع اقتصادی شرق در تاریخ 5 تا 8 سپتامبر 2022 در ولادی وستوک در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور برگزار شد. موضوع اصلی این مجمع "به سوی جهان چند قطبی" بود و پوتین که  در آن شرکت کرده بود به نکات بسیاری پرداخت. از جمله نکات زیر:

وظیفه رهبری روسیه این است که برای اکثریت قاطع شهروندان این کشور موضع و اقدامات خود را توضیح دهد که با هدف محافظت از مردم روسیه و مردم چند ملیتی فدراسیون روسیه به طور کلی انجام می شود. ما صرفا بر اساس این ملاحظات عمل می کنیم و می بینیم که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان در کنار ما هستند.

پوتین در مورد وضعیت روزنامه نگاران روسی و کسانی که به خارج از کشور رفته اند، گفت: آنها ظاهرا خوشحال هستند که به آنجا رفته و در مراکز ضد روسی کار می کنند. آنها تا زمانی که اینجا بودند هم علیه کشور فعالیت می کردند، اما اکنون، تحت عنوان اینکه چیزی آنها را اینجا تهدید می کند، با کمال میل به آنجا نقل مکان کرده اند، با همان حقوقی که در زمان حضورشان در اینجا دریافت می کردند. جایگاه هر  کسی لیاقت اوست.

از پوتین خواسته شد تا در مورد وضعیت کسانی که برای کار به کشورهای دیگر از جمله ارمنستان می روند بگوید. پوتین گفت که هر چیزی که به نفع تجارت روسیه باشد در فدراسیون روسیه مورد استقبال قرار می گیرد. اگر شرایط به گونه ای است که اکنون به مصلحت است که مردم در آنجا کار کنند، آنها بیشتر متخصص فناوری اطلاعات هستند و برای آنها سود بیشتری دارد، کار کردن در آنجا راحت تر است، اجازه دهید آنها کار کنند. شما می توانید در ایروان کار کنید و هیچ چیز مزاحم شما  نیست. البته بسیاری قبلاً بازگشته اند و متوجه شده اند که با وجود هر گونه تحریم، هیچ چیز وحشتناکی در فدراسیون روسیه اتفاق نمی افتد.

جامعه تجاری روسیه امروز در بالاترین درجه مسئولیت خود در قبال کشور، سرزمین مادری و شهروندان روسیه قرار دارد.

در باره خروج شرکت های داخلی از شرکت های خارج از کشور، باید بگویم که هنوز باید شرایط برای حل این مشکلات فراهم شود و بالاتر از همه، البته با قابلیت اطمینان و با حقوق حمایت از دارایی هم مرتبط است. من یک بار به خیلی ها گفتم: شما در حال دفاع از منافع خود هستید. غرب شروع به دست درازی به دارایی و به حساب ها، قایق ها و غیره کرده است. من در این مورد هشدار داده بودم. آنها بهتر است برای توسعه زیرساخت های روسیه سرمایه گذاری کنند. روسیه تصمیم ندارد از اروپا جدا شود و اهل واکنش متقابل دراین زمینه هم نیست. درباره اعمال محدودیت های ویزا که برخی از کشورهای اروپائی در پیش گرفته اند هم باید بگویم: نیازی به این اقدام ها نیست. روسیه علاقمند است که تجارت در کشور ما با همه دنیا انجام شود. بسیاری از تاجران اروپائی هستند که خواهان تجارت با روسیه هستند، می آیند و می خواهند اینجا کار کنند. اجازه بدهید آنها بیایند و کار کنند. چرا آنها را محدود می کنید؟ بگذارید معلمان بیایند. ورزشکاران بیایند و کار کنند! اینجا چه مشکلی دارد؟ نباید این تماس ها قطع شود. تجارت را سیاسی می کنند، اما آنها خودشان و مردم خود را منزوی می کنند، نه مردم ما را. مردم روس نقش سازنده خود را در هر جای این زمین که هستند ایفا میکنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: