ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در نصف جهان ایران

حفاری ها بجای نفت به آب رسید!

 
 
 

 

 

یکی از بزرگترین سفره های آب زیر زمینی در نصف جهان ایران کشف شده است.  این سفره آب زیر زمینی از کوههای هندوکش و وارد ایران می شود و پس از عبور زیر زمینی از کویر ایران، به خلیج فارس و دریای عمان می ریزد. عظمت این سفره آبی به شکل رود در عمق ۱۰۰۰ متری زمین در جریان است. طبق آمار سال۹۶ کل مصرف آب شُرب ایران حدود ۷ میلیارد متر مکعب است.  این سفره زیر زمينى  بیش از هزار میلیارد متر مکعب آب دارد. یعنی معادل حدود۱۷۳ سال مصرف آب شرب کل ایران. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎خبر را کانال خبری اصفهان منتشر کرده و هنوز منابع دولتی مهر تائید بر آن نزده اند و در صورت تائید و حقیقت داشته باشد این خبر و ادعا، باید دید با این آب می خواهند چه کنند؟ زاینده رود پر آب می شود؟ تا پشت سدها کانال کشی می شود؟ کارشناسان فنی و آب شناسان کشور چه نظری دارند؟ ما هم مثل شما امیدواریم کل این خبر واقعیت داشته باشد.

توضیح یکی از خوانندگان پیک نت:

در هيچ كجاي جهان رودخانه زير زميني وجود نداريم .حجم اب هيچ سفره زيرزميني ١٠٠٠ ميليارد متر مكعب نيست . اين فيلم تنها لحظه برخورد سرمته حفاري به يك سفره آب زير زميني را نشان ميدهد كه آب بصورت تحت فشار از داخل مخزن به بيرون فوران کرده است. به چنين چاههايي " چاه آرتزين " گفته ميشود كه عموماً كم عمق و حداكثر تا يكصد متر عمق دارند و بسرعت و با تخليه فشار محبوس مخزن ، از فعاليت افتاده و براي انتقال اب به سطح انها به پمپ هاي شناور نيازمند خواهد بود .

جديداً وزارت نيرو اجازه حفر سه حلقه  "چاه ژرف " را داده است . چاههاي ژرف امكان دسترسي به اعماق بيش از ١٥٠٠ متر و تا ٣٠٠٠ متر زمين را فراهم  می کند.  به آبهاي سفره هاي چنين اعماقي از زمين " ابهاي فسيل " گفته ميشوند كه اولاً بسيار محدود هستند و ثانياً هيچ جايگزيني ندارند زيرا كه به هيچ طريقي امكان نفوذ نزولات جوي احتمالي در آينده به اين مخازن وجود ندارد و ثالثاً اين آبها داراي دماي بالا و نيازمند تصفيه كيفي هستند . مدير عامل شركت جهاد نصر كه يك شركت خصوصي شده دولتي و پيمانكار اين پروژه است و تا كنون بيش از ٥٠ ميليارد تومان از محل همين پروژه دريافت کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: