ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لاوروف: هدف اولیه روسیه وسیع شده

روسیه در تدارک

حمله وسیع به بندر "اودسا"

 
 
 

 

 

سرگئي لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری "ریانووستی"، گفت:

مذاکرات صلح با اوکراین در شرایط کنونی بی‌معنی است چرا که دولت‌های غربی به جای گفتگو برای پایان دادن به جنگ اوکراین، به دنبال ادامه درگیری نظامی هستند. دور اول مذاکرات با اوکراین ثابت کرد که کی یف هیچ تمایل و اختیاری برای گفتگو به طور جدی ندارد. آنها به سادگی و هرگز نمی توانند چیزی را بیان کنند که مستحق توجه افراد جدی باشد، ما قبلا این را متوجه شده ایم.

اهداف نظامی روسیه در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست. ارسال تسلیحات غربی برای کیف محاسبات کرملین را تغییر داده است.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در تائید سخنان لاوروف گفت:

من فکر می‌کنم بهترین حمایتی که کشورهای غربی از جمله آمریکا می‌توانند به  اوکراین بکنند  تشویق رهبران کی‌یف به آغاز مذاکرات صلح‌آمیز معنی‌دار و جدی با روسیه است.

‌از سوی دیگر، نشریه "فارن پالسی" نوشت:

اگر کی یف همچنان از مذاکرات صلح اجتناب کند، نیروهای روسیه حمله بزرگی را علیه اودسا آغاز خواهند کرد که دراینصورت دسترسی اوکراین به دریا بکلی قطع می شود و کل ساحل جنوب غربی تحت کنترل روسیه قرار خواهد گرفت.

علیرغم همه این اظهار نظرها، فعلا ارسال گاز به اروپا از جانب روسیه بار دیگر از سر گرفته شد. البته از طریق خط لوله استریم 1. ارسال گاز پس از تعمیر توربین هائی که آلمان و کانادا آنها را تعمیر نکردند و به بهانه تحریم ها به روسیه باز گرداندند اما روس ها خود آن را تعمیر کرده و ارسال گاز را ادامه دادند. با ارسال گاز روسیه به اروپا، بخشی از نگرانی رو به افزایش مردم اروپا از زمستان سرد و کمبود گاز جبران شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: