ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جنگ اوکراین

دو امریکائی، یک سوئدی

و یک کانادائی کشته شدند!

 
 
 

 

 

خبر گزاری نووستی با استناد به «روزنامه پولیتیکو» چاپ واشنگتن نوشت: این هفته گروهی از مزدوران خارجی، متشکل از دو نفر از ایالات متحده، یک کانادایی و یک سوئدی که همراه ارتش اوکراین می جنگیدند در دونباس کشته شدند.

 دونفر به نام های «لوک لوشیشین» و«برایان یانگ»، شهروند آمریکا،« امیل آنتوان روی- سیروا» از کانادا و « ادوارد پاتریگنانی» اهل سوئد می باشد. این روزنامه اشاره می کند که آنها بخشی از«نیروهای عملیات ویژه» بودند و در جریان گلوله باران در 18 ژوئیه در نزدیکی روستای «گریگوریفک» کشته شدند. این نشریه در مطالب خود به کشته شدن یکی از فرمانده جنگجویان خارجی به نام « روسلان میروشنیچنکو» نیز اشاره می کند.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ما با خانواده‌های کسانی که جان باختند در تماس هستیم و اطلاعات در باره این افراد را در اختیار آن‌ها قرار می دهیم؟»

از روز 24 فوریه، روسیه عملیات ویژه نظامی برای غیرنظامی کردن و سرکوب نئوفاشیست ها در اوکراین آغاز کرد. همانطور که ولادیمیر پوتین تاکید کرد، هدف از عملیات نظامی حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال مورد بمباران و نسل کشی رژیم کیف قرار داشتند. به گفته وزارت دفاع روسیه تا پایان  ماه مارس وظایف اصلی مرحله اول به پایان رسید و دونباس آزاد شد. عملیات می توانست پایان یافته تلقی شود اما دخالت کشورهای عضو ناتو و  ارسال سلاح های مرگبار برای ارتش اوکراین موجب ادامه جنگ شد و اکنون وزیر خارجه روسیه "لاوروف" می گوید که دیگر اهداف اولیه مورد نظر روسیه نیست و عملیات نظامی گسترش خواهد یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: