ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آغاز دگرگونی های بزرگ

در سمت گیری حکومت روسیه

خبر گزاری ریا نووستی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

بدنبال جلسات متعدد مجلس دومای روسیه، جهت تصمیم گیری و تعیین بودجه برای تغییرات زیر بنایی و تحولات اساسی در کشور و ارائه برنامه به دولت، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه، وظائف معاونان  خود را  با تقسیم کار جدید اعلام کرد.

 نخست وزیر روسیه، مسئولیت ها و مدیریت فناوری های مهم کشور را بین معاونان خود تقسیم کرده است. به گفته وی، معاونان نخست وزیر باید سمت گیری های جدید را تحت کنترل دائمی خود داشته باشند. ضمن اینکه خود شخصاً بر نحوه و نتایج پیشرفت کار نظارت خواهد کرد.
بنا بر گفته میشوستین، فرمان رئیس جمهور، مبنی بر،« نظارت بر توسعه فناوری ها در مناطق مختلف و حیاتی کشور توسط معاونان نخست وزیر، مسئولیت بزرگی است. کار های جدی، با هماهنگی همه جانبه ای در پیش است. وضعیت سر و سامان دادن صنایعی که به شما سپرده شده است بستگی به این دارد که شما چقدر با وظایف تعیین شده به طور موثر آنها را مدیریت کنید».

در عین حال نخست وزیر، خواستار توسعه تولید در مجتمع های کشاورزی و صنعتی شد. ضمن اینکه از معاونان خود خواست تا فعالیت های وزارتخانه ها و ادارات را به شیوه ای مطلوب و با هماهنگی لازم انجام دهند.

+++
آندری
بلوسف، معاون اول نخست وزیر، بر توسعه فناوری ها در ارتباط با وسایل نقلیه پرسرعت و سیستم های کنترل هوشمند در صنعت و همچنین تجهیزات حمل و نقل نسل جدید نظارت خواهد کرد.

+++
ویکتوریا
آبرامچنکو، معاون نخست‌ وزیر، وظیفه دار دستاورد ها و پیشرفت‌های جدید برای نظارت و پیش‌بینی وضعیت محیط‌ زیست، جهت جلوگیری از آلودگی مجتمع‌های کشاورزی و صنعتی و پیشگیری از شرایط اضطراری طبیعی، شد.

+++
تاتیانا
گولیکووا، معاون نخست وزیر، وظیفه تکامل فناوری پیشرفته، برای توسعه سریع فناوری های ژنتیکی و حمایت از پیشرفت ها در زمینه ایمنی شیمیایی و بیولوژیکی، مهندسی زیستی و سایر بخش‌های صنایع اجرا خواهد کرد.

+++
دنیس
مانتوروف، معاون جدید نخست وزیر، حوزه هایی مانند نسل جدید راکت و فناوری فضایی، شبکه های نسل پنجم موبایل، پایگاه قطعات الکترونیکی، حسگرهای کوانتومی و همچنین نظارت فناوری و هسته ای را بر عهده خواهد داشت.

+++
الکساندر
نواک، معاون نخست وزیر، مدیر فناوری های انرژی هسته ای و هیدروژنی، کربن زدایی از صنعت و حمل و نقل مبتنی بر گاز طبیعی است.

+++
مرات
خسنولین، معاون نخست وزیر، مسئول توسعه فناوری های پیشگیری از آلودگی محیط زیست و نظارت بر اکو سیستم، خواهد بود.

+++
دیمیتری
چرنیشنکو، معاون نخست‌ وزیر، به عنوان متصدی حوزه‌های فناوری پیشرفته مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و راه‌ حل‌های ارتباطات اینترنتی منصوب شده است. او مسئول مدل‌ سازی رایانه‌ ای نانو ابزار و نانومواد و همچنین تولید و پردازش آنها، نرم‌افزار سیستم‌های محاسباتی پراکنده و با کارایی بالا خواهد بود.

------------------------

 

یادداشت مترجم: در سال 2014 با آمریت کارشناسان نظامی ناتو، کودتای فاشیستی جهت تسلط بر اوکراین و ایده تقسیم روسیه به کشورهای کوچک انجام شد. طی هشت سال ارتش اوکراین و نیروهای نئوفاشیست حاکم، ضمن بمباران و کشتن مردم دنباس، آمادگی رزمی قابل توجهی را علیه روسیه تدارک دیدند. بر همین اساس، ارتش فدراسیون روسیه، با پیش دستی در اوخر ماه فوریه عملیات نظامی ویژه در اوکراین، از وقوع یک فاجعه عظیم جلو گیری کرد. روسیه قدم در راهی گذاشت که – هرچند مادگی نظامی آن را داشت- راه برگشتی وجود نداشت و شرایط  میطلبید تا پشت جبهه ای مطمئن ( تغیرات بنیادی داخلی و حمایت های مردمی) برای پیروزی در این کارزار مرگ و زندگی داشته باشد.

سر انجام اینکه حاکمیت، تصمیمات محکم نظامی را با اراده قوی، جهت اجرای رفرم های اساسی با پیشاهنگی کمونیست های این کشور، آغاز کرد. در قدم اول دادن لوایح اختصاص دادن بودجه برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف از آن جمله، نوآوری در صنعت، کشاورزی، صنعت هوانوردی، آموزش و پرورش، بهداشت و دیگر عرصه ها... توسط مجلس و پیگیری و اجرایی شدن آنها توسط دولت در حال اجرایی شدن است.

طی 30 سال گذشته وجود آلتر ناتیو توانا و کار آزموده حزب کمونیست روسیه نقش پیشرو خود را در راهنمایی حکومت و مردم روسیه به نحو قابل ستایشی اجرا کرده است. بر همین مبنا حکومت راه چاره دیگری جز ایجاد تحولات درونی و همبستگی با کشورهای تحول خواه جهان نیافت. بنا بر گفته‌های رهبر حزب کمونیست روسیه، تصمیمات اخیر راه را برای بازگشت مسیر اتحاد شوروی باز خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: