ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با حفظ استقلال

مجارستان حاضر نشد چرخ پنجم

درشکه آلمان و امریکا شود!

 
 
 

 

 

"ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان از ابتدای جنگ اوکراین از همراهی اروپا و آمریکا خودداری کرد و نظرات مستقل خود را در جلسات اتحادیه اروپا مطرح ساخت. این مخالفت ها در داخل مجارستان با استقبال مردم روبرو شده و موقعیت او بیش از پیش تقویت شده است. اوربان مناسبات با روسیه را حفظ کرده و با اولین فراخوان روسیه برای فروش نفت با "روبل" موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد و حالا برعکس دیگری کشورهای اروپائی نگران کمبود سوخت در زمستان نیست. او می گوید:

روس‌ها یک الزام امنیتی بسیار روشن را تدوین کرده‌اند مبنی بر اینکه اوکراین به عضویت ناتو درنیاید و سلاح‌هایی که بتواند به روسیه برسد، در اوکراین مستقر نشود.  غرب آن را رد کرد. آنها حتی نمی خواستند در مورد آن بحث کنند. اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مرکل صدراعظم آلمان بود، این جنگ هرگز شعله ور نمی شد.  اما ما خوش شانس نبودیم، بنابراین اکنون جنگ است. در جنگ، استراتژی غرب بر این پایه ها استوار است. اول اینکه اوکراین تنها نیست، به مربیان آنگلوساکسون نیاز دارد و این کشور می تواند با سلاح های ناتو در جنگ با روسیه پیروز شود.

دوم تحریم هایی که روسیه را تضعیف می کند، سوم پیامدهای تحریم ها که می توانیم با آن مقابله کنیم. اما روسیه نمی تواند.  عنصر چهارم این بود که دنیا پشت سر ما می ایستد.

اما در عمل، ما در یک ماشین با چهار لاستیک پنچر نشستیم.  کاملاً بدیهی است که جنگ را نمی توان به این شکل پیروز کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: