ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 مرداد

جنگ اوکراین را امریکا

در دامن اروپا گذاشت!

 
 
 

 

 

جفری ساکس، اقتصاددان آمریکایی:

امروز در ایتالیا، پس از سقوط دولت دراگی، می توانید ببینید که ما حتی نمی توانیم ثبات سیاسی ملی داشته باشیم. دولت های اروپایی یکی پس از دیگری سقوط می کنند، با بحران سیاسی کنونی، مطمئنا بایدن در ماه نوامبر یک یا هر دو مجلس را از دست خواهد داد. بوریس جانسون، در نهایت تا حدی به دلیل عمیق شدن بحران اقتصادی در انگلیس اخراج شد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. بنابراین میتوان گفت که ما ثبات سیاسی نداریم.

جنگ در اوکراین باید پایان یابد. اما جنگ با شکست ولادیمیر پوتین پایان نخواهد یافت. مهم نیست چند بار این مزخرفات توسط "بوربوک" وزیرخارجه آلمان و یا بایدن و یا هر کس دیگری گفته شود. جنگ زمانی پایان خواهد یافت که ناتو بپذیرد که در اوکراین گسترش نخواهد یافت و به نتیجه مذاکرات پایبند خواهند بود. اگر به مسیری که اکنون در آن هستیم ادامه دهیم، به زعم انها نتیجه چنین خواهد بود :  اوکراین سلاح‌های بیشتری خواهد گرفت، بنابراین پوتین را شکست می‌دهد، بدون مصالحه، روسیه را از کریمه بیرون می‌رانیم و غیره. اما واقعیت غیر از این است. واقعیت اینست که یا اوکراین از روی نقشه محو می شود و یا جنگ جهانی سوم آغاز می شود یا هر دو با هم روی می دهند.

بنابراین، اگر ما خواهان جهانی باثبات هستیم، باید به جنگ پایان دهیم. نه بر اساس شرایط ناتو. مردم باید درک کنند که این جنگ به این دلیل آغاز شد که ایالات متحده بر گسترش ناتو به شرق اصرار داشت. امری که کاملاً غیرمسئولانه و کاملاً در تضاد با تعهداتی بود که به روس ها داده شده بود. بنابراین، بی‌احتیاطی خود ما موجب بی‌ثباتی بی‌سابقه شده است. ما باید جنگ را از طریق مذاکره متوقف کنیم. ما باید از لفاظی در مورد شکست پوتین و شکست روسیه جلوگیری کنیم. لازم است هر چه زودتر گسترش ناتو متوقف شود تا اوکراین حفظ شود و روسیه را رها کنیم . این همان چیزی است که در ابتدا روی میز بود. اما ناتو و به ویژه بایدن این را نپذیرفتند. متأسفانه، اروپا صدای مستقل خود را از دست داده است. دراگی نخست وزیر ایتالیا، مکرون رئیس جمهور فرانسه، شولتز صدر اعظم آلمان- همه آنها صدای خود را از دست دادند. آنها نتوانستند بگویند چه چیزی برای اروپا مناسب است. نتوانستند بگویند که ما هم اینجا هستیم. روسیه را دوباره به دشمن تبدیل کردیم. زیرا این همان چیزی است که نومحافظه کاران آمریکایی می خواستند. آنها اولویت ایالات متحده را می خواستند و پوتین در نهایت واکنش نشان داد. در قلب این بحران در وهله نخست ناتوانی ما در همکاری و عاقل بودن نهفته است و بس .

https://t.me/dimsmirnov175/35867


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: