هنوز چادر مبارزه با بی حجابی خشک نشده، یک جنجال دیگر بنام
مبارزه با بهائی ها را علم کردند و سوژه تازه ای برای انحراف
افکار عمومی از مسائل اساسی جامعه که در تظاهرات و اعتراضات
اقشار مختلف جامعه منعکس است ساختند. سوژه ای که بلافاصله
تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور نیز آن را روی هوا "بُل"
گرفته و در بوق دمیدند. بهانه این سوژه را نه بهائی ستیزی که
متهم ساختن شماری بهائی به جاسوسی و ارتباط با اسرائیل اعلام
کردند، به این بهانه که مرکز بهائیت در اسرائیل است. نه بهائی
ها جاسوس اسرائیل اند، نه اسرائیل برای نفوذ در مراکز
استراتژیک اتمی و امنیتی به شماری بهائی ایران که از بیم جان و
زیر نظر بودن چنان زندگی می کنند که گربه شاخشان نزند سراغ
آنها می رود. بهائی کجا و سایت های اتمی کجا؟ بنابراین هدف
آقایانی که دستگیری های تازه از بهائیان را به سوژه روز تبدیل
کردند، مبارزه با جاسوسان و نفوذی ها در حکومت نیست، بلکه اصل
ماجرا جنجال سازی است و همیشه در این جنجال سازی ها برای جلب
موافقت یا حداقل "سکوت" روحانیون و مذهبیون خشک اندیش از روی
کوتاه ترین دیوار می پرند: حجاب و مبارزه با بهائی ها.
دلیل و انگیزه استفاده از این دو سوژه برای جنجال سازی آنست که
هیچکس -از راس تا ذیل حکومت- برای متهم نشدن به مخالفت با حجاب
و مخالفت با بهائیان جرأت نمی کند مستقیما اعلام کند که هدف
از این جنجال سازی ها چیست؟ در این میان عده ای از مردم زیر
چرخ ماشین جنجال می روند و ای بسا جان و اموال خود و زندگی خود
را هم از دست می دهند. چنان که در یورش اخیر به شماری چند از
بهائیان در مازنداران اتفاق افتاد. انجمن حجتیه که نفوذ گسترده
و سازمان یافته ای در حاکمیت 3 دهه اخیر ایران پیدا کرده، در
این دو عرصه درس خود را خوب خوانده و از حفظ است، از زمان شاه
تا اکنون. چه در ارگان های امنیتی و زندانها و چه در نهادهای
مذهبی- تبلیغاتی و... در این میان نظام ملوک الطوایفی، در
شهرها و استان های مختلف ایران که در برخی از آنها اقوام
ایرانی با باورهای مذهبی متفاوت نیز زندگی می کنند، دست حادثه
آفرینان و سوژه سازان را باز گذاشته است. به همین دلیل نمی
توان چنین تصور کرد که از مرکز تصمیم گیری سیاسی کشور، دستور
العمل واحدی برای حجاب و بهائی ستیزی نوین صادر شده، بلکه
"شاولی"خان ها بجای "شاه" در مناطق مختلف ایران عمل می کنند و
در کنار این "شاولی"ها بی شک کسانی نفوذ دارند که سرشان به
جاهائی در خارج از کشور بند است و انجام وظیفه می کنند. ما
جنجال تازه بنام مبارزه با کم حجابی و یا بی حجابی و همچنین
مبارزه با شماری بهائی که سرشان به زندگی خودشان در چند روستای
مازندران گرم بوده و به گاو و گوسفند حکومت هم کاری نداشته اند
را، اقداماتی سازمان یافته با اهداف سیاسی میدانیم. چنان که
دیگرانی مانند صادق زیبا کلام که نمی تواند سوژه سازی کند،
مخالفت و مقابله با سیاست گردش به شرق را زیر پوشش ستایش از
رئیس مجلس نمایندگان امریکا پیش می برند و به او مدال جسارت
سفر به تایوان را میدهند. "درد" چیز دیگری است و پشت این نوع
اظهار نظرها و آن حادثه سازی ها آن را پنهان می کنند. طالب
سازش با امریکا هستند، مخالف رابطه اقتصادی و سیاسی با روسیه و
چین هستند. "درد" اینست و لاغیر اما جرأت مخالفت علنی را
ندارند و پشت این اظهار نوع اظهار نظرها و حادثه آفرینی ها
پنهان می شوند.
به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet
@pyknet
پیک نت ۶ آگوست ۲۰۲۲ |