ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۱ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم آلمان نگران زمستان سرد و گرانی ها هستند

سقوط روز افزون

موقعیت صدراعظم آلمان

 
 
 

 

 

آلمان با بالاترین تورم 70 سال گذشته خود روبرو شده است. این درحالی است که مردم روز به روز بیشتر نگران فرا رسیدن زمستان و کمبود سوخت و گرانی برق و گاز برای گرمایش خانه ها و صنایع این کشور نگران فلج شدن و تعطیل هستند. تحریم گاز روسیه، زیر میزی و گام به گام درحال لغو شدن است، اما روسیه به این آسانی گریبان اروپا و بویژه اروپایی هایی را که از فرمان امریکا برای تحریم روسیه پیروی کردند نمیخواهد رها کند.

رئیس بانک مرکزی آلمان نسبت به تورم 70 در صدی هشدار داد.

ولفگانگ کوبیکی نایب رئیس پارلمان آلمان نیز در مصاحبه با گروه رسانه ای آلمانی RND گفت: "ما باید در اسرع وقت خط لوله گاز نورد استریم-۲ را افتتاح کنیم تا تاسیسات ذخیره گاز خود را برای زمستان پر کنیم. هیچ دلیل محکمی برای عدم افتتاح نورد استریم-۲ وجود ندارد. گاز نورد استریم-۲ با گاز نورد استریم-۱ که اکنون با درصدی کمتر از گذشته به آلمان می رسد تفاوتی ندارد. این فقط یک لوله دیگر است. اگر گاز بیشتری از این طریق به ما برسد، حتی شاید کل حجم تضمین شده در قرارداد، به مردم کمک کند در زمستان یخ نزنند و صنعت ما آسیب جدی نبیند."

از سوی دیگر نشریه گاردین نوشت: اولاف شولز صدراعظم آلمان در موقعیت ضعیفی در کشور قرار گرفته و یک  پرونده کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون یورویی نیز برایش باز شده که مربوط به فرار مالیاتی است.

موقعیت صدراعظم آلمان چنان در میان مردم تضعیف شده که چند روز پیش حین سخنرانی در "براندنبورگ" توسط مردم "هو" شد و البته همراه با شعار"برو گم شو!" (فیلم بالا)

شولتز مبتکر افرایش یکصد میلیارد دلاری بودجه نظامی آلمان در آغاز جنگ اوکراین است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۱ آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: