ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبر ج.  اسلامی خطاب به رئیس جمهور قزاقستان

دلیل حوادث اوکراین

تلاش ناتو برای گسترش است!

 
 
 
 
 

 

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان که به ایران سفر کرده، دیدگاه خود در باره حوادث اوکراین را اینگونه طرح کرد:

مشکل اصلی اوکراین اینست که غرب در تلاش است تا ناتو را گسترش دهد و آنها در گسترش نفوذ خود در هر کجا که بتوانند تردید نخواهند کرد. باید با دقت به مسائل نگاه کنیم زیرا آمریکایی ها و غربی ها همواره در تلاش هستند تا حوزه نفوذ خود را در مناطق مختلف از جمله شرق و غرب آسیا گسترش دهند و استقلال و حاکمیت ملت ها را خدشه دار کنند.

رئیس جمهوری قزاقستان در پاسخ به این نقطه نظر چیزی نگفت، زیرا قزاقستان دیدگاهی متفاوت درباره حوادث اوکراین دارد و در اجلاس اقتصادی اخیر در سن پطرزبورگ نیز رسما اعلام کرد که با نظرات روسیه وگزارش پوتین که در این کنفرانس بیان شد موافق نیست. این درحالی است که سال گذشته و در جریان یک انقلاب مخملی امریکا می رفت تا دولت دست نشانده مستقیم خود را در قزاقستان مستقر کند اما چند واحد ارتش روسیه و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری مشترک خود را قزاقستان رساندند و جلوی کودتای مخملی را گرفتند. پس از خنثی شدن این کودتا، نظربایف رئیس جمهور سابق قزاقستان که شورای عالی امنیت ملی و نهادهای امنیتی کشور را در اختیار داشت به همراه اعضای خانواده اش از کار برکنار و هر گونه فعالیت دولتی آنها ممنوع شد. اخیرا و یک رفراندم تغییراتی در قانون اساسی قزاقستان ایجاد شد که بموجب آن خانواده مقامات حق ورود به دولت را ندارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: