ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تازه ترین نظرات بهزاد نبوی

موسوی در مرحله دوم

انتخابات 88 قطعا برنده می شد

 
 
 

 

 

هنوز هم بهزاد نبوی که نه در زندان شاه، بلکه در زندان جمهوری اسلامی کمرش خم شد، برجسته ترین تحلیلگر جناج چپ مذهبی در میان اصلاح طلبان است. او که از یاران پایدار میرحسین موسوی و نه تنها درکابینه وی، بلکه در کابینه رجائی نیز حضور داشت اما در جریان کودتای انتخاباتی سال 88 بازداشت و محاکمه کودتائی و محکوم به 5 سال زندان شد، در دیدار با اعضای حزب توسعه ملی گفته است:

پروژه ناامیدسازی مردم از فردای دوم ‌خرداد آغاز شد. در انتخابات۱۴۰۰ علاوه بر هم موضع شدن حاکمیت و براندازان، متأسفانه بخشی از اصلاح‌طلبان‌ هم در جهت انفعال مردم و عدم مشارکت آنها در انتخابات هماهنگ شدند.

درباره انتخابات ۸۸ همچنان باور ندارم که در آن انتخابات آرای مهندس موسوی در مرحله اول منجر به پیروزی می‌شد، اما اگر آرا جابه‌جا نمی‌شد و انتخابات به مرحله دوم می کشید، در مرحله دوم احتمال پیروزی آقای موسوی بسیار زیاد بود.

در باره انتخابات ۹۲ که هاشمی رد صلاحیت شد و روحانی در میدان ماند نیز نبوی گفت:

اگر سیاست یکدست‌سازی در سال۹۲ تغییر پیداکرده بود، به مرحوم هاشمی اجازه شرکت در انتخابات را می‌دادند. چهار سال پس از انتخابات ۹۲، یعنی در انتخابات ۹۶ که دور دوم ریاست جمهوری روحانی بود، با تصمیم به انصراف، آقای جهانگیری دیگر جهانگیری سابق نبود.

و اما درباره دولت کنونی! اگر دولت کنونی در امضای احیای برجام و رفع تحریم‌ها موفق شود؛ این پیروزی ما هم خواهد بود.

درباره آینده اصلاح طلبان هم معتقدم: اجرای بدون تنازل ظرفیت‌های دموکراتیک قانون اساسی، با طرح شعار محدود و پاسخگو کردن همه قدرت‌ها راهبردی است که اصلاح‌طلبان باید آن را پیگیری کنند.

پیشتر به مواضع آقای خاتمی خصوصا در مورد برگزاری انتخابات دور هفتم مجلس،(که خاتمی در آخرین لحظات اعلام کرد در آن انتخابات شرکت می کند) انتقاداتی داشتم، اما بعدها به این نتیجه رسیدم که برخورد ایشان با مسائل، منطقی و عاقلانه بوده و نه محافظه‌کارانه.

درباره هاشمی رفسنجانی و آخرین نظرات وی نیز نبوی گفت:

مرحوم هاشمی در سال‌های پایانی عمر به اهمیت مجلس خبرگان بیشتر توجه داشت و تلاش کرد حداقل افرادی مانند آقایان مرحوم شیخ محمدیزدی و مصباح یزدی رأی لازم را نیاورند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: