ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدارهای چند جانبه در روسیه

روسیه توان مقابله با 200

کلاهک اتمی در اروپا را دارد

 
 
 
 
 

 

روز شنبه 25 ژوئن هیات بلند پایه نظامی بلاروس به سر پرستی ویکتور خرینین، وزیر دفاع این کشور در مسکو با سرگیی شایگو، وزیر دفاع روسیه و تعدادی از بلند پایه‌های نظامی این کشور ملاقات و مذاکره کرد.

 در این دیدار سرگیی شایگو، در جلسه دو هیات نظامی روسیه و بلاروس گفت: روز 22 ژوئن، روزی است که آلمان هیتلری بدون اعلام جنگ جهت تسخیر و نابودی اتحاد شوروی به کشور ما حمله کرد.  جمهوری سوسیالیستی بلاروس و اوکراین در خط مقدم جبهه بودند که آسیب های بی شماری را متحمل شدند. شرایط امروز با آن زمان تشابهات زیادی دارد و دو کشور برادر بلاروس و روسیه با اتحاد خود سدی در برابر فاشیست ها ایجاد کرده اند. ما تلاش داریم تا با رهبران کشورهایی که با ما دوستی دارند، مانند «کشورهای همسو» در ارتباط با وضعیت جاری مذاکره کنیم و خطری که همگان را تهدید می‌کند یادآور شویم.

در همین روز، دیدار الکساندر لوکاشنکو، با ولادیمیر پوتین که در کاخ کنستانتینوفسکی، در« سن پترزبورگ» انجام شد وضعیت عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین و مسدود کردن راه ترانزیتی از لاتویا به کالنینگراد مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبر گزاری های روسیه، در ملاقات های هیات های نظامی و سران کشورهای بلاروس و روسیه، قرار شد مرزهای بلاروس تقویت شده و استحکامات آن با امکانات بیشتری مورد توجه قرار گیرند. به همین منظور روسیه برای تقویت قدرت دفاعی بلاروس قرار است موشک های اسکندر.م و هواپیماهای سوخو 75 در اختیار این کشور قرار داده شود.

ولادیمیر پوتین در ملاقات با همتای بلاروس خود تأکید کرد، ایالات متحده 200 کلاهک اتمی در اروپا مستقر کرده است. موشک های اسکندر.م، قادر به پرتاب موشک های بالستیک و کروز از جمله موشک های دارای کلاهک هسته ای است. به همین مناسبت ما توانایی پاسخگویی به تهدیدات غرب را داریم و از این نظر هیچگونه نگرانی نداریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: