ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اجلاس این سران در آلمان تشکیل شده

7 کشور بزرگ سرمایه داری

درباره تقسیم اوکراین بحث میکند!

 
 
 
 
 

 

تقسیم اوکراین به دو بخش، بعنوان یک راه حل برای خاتمه جنگ در این کشور، روز به روز جدی تر می شود، بویژه با سقوط شهرهای شرق و جنوب شرقی این کشور و نشانه های فروپاشی ارتش اوکراین. شاید از جمله مسائل در دستور روز کنفرانس 7 کشور بزرگ سرمایه داری که از روی گذشته در آلمان تشکیل شده و تا سه شنبه نیز ادامه خواهد یافت، تفاهم بر سر طرحی در همین چارچوب و ابلاغ آن به زلنسکی باشد.

لهستان چشم طمع به بخش غربی اوکراین دارد، اما این کشور در کنفرانس 7 کشور بزرگ سرمایه داری قرار ندارد و نقشی نیز در تصمیم گیری ها نخواهد داشت.

صحبت از حضور ارتش "حافظ صلح" مرکب از کشورهای ناتو در مرزهای شرقی و غربی اوکراین پس از تقسیم آنست، اما بسیار بعید به نظر می رسد روسیه تن به چنین تدبیری بدهد، بویژه که روسیه خوب میداند که پیروز جنگ اوکراین است و خواسته هایشان اکنون بسیار بیشتر از آن خواسته هائی است که پیش از ورود ارتش این کشور به اوکراین داشته است. خواست هائی که فراتر از مسائل اوکراین است و شامل تغییراتی در مناسبات جهانی است.

در همین ارتباط نخست وزیر انگلستان گفته است: بسیاری از کشورها می‌گویند جنگ اوکراین، یک جنگ اروپایی غیرضروری است؛ بنابراین فشار برای تشویق یا شاید اجبار بر اوکراینی‌ها برای پذیرش یک صلح بد، افزایش خواهد یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: