ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زمزمه جداسری ایالت ها در امریکا

انفجار قیمت ها به انفجار

مردم در کانادا  و امریکا می انجامد

 
 
 

 

 

گرانی و نارضائی عمومی در امریکا بسیار بیشتر از اروپاست، اما رسانه ها با انواع ترفندها، آنها را دور زده و منتشر نمی کنند. تورم (گرانی) 40 درصدی زندگی میلیونها امریکائی را فلج کرده و این تازه آغاز شب درازی است که در پیش است. رکود اقتصادی امریکا بزودی دو برابر خواهد شد.  بانک سرمایه‌گذاری "گلدمن ساکس" که یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مالی مدیریت دارایی در جهان محسوب می‌شود از افزایش احتمال گرفتار شدن اقتصاد آمریکا در دام رکود اقتصادی و کاهش تولید ناخالص داخلی خبر داد.

ساز خود گردانی در برخی ایالت های از هم اکنون آغاز شده است. سازی که میتواند به تجزیه آمریکا منجر شود. تگزاس بار دیگر مسئله همه ‌پرسی جدایی را مطرح کرده و حزب جمهوریخواه ایالت تگزاس با آماده‌سازی سندی خواهان برگزاری همه‌ پرسی در سال ۲۰۲۳ به‌منظور جدا شدن از دولت فدرال ایالات متحده شده است. در ماه نوامبر گذشته نیز “تد کروز” سناتور تگزاس گفته بود که اگر وضعیت در ایالات متحده “ناامید کننده” شود، این ایالت ممکن است جدا شود. وبگاه «بیزنس اینسایدر» نوشت طبق قانون اساسی آمریکا، تگزاس قادر به خروج یکجانبه از ایالات متحده نیست. صدها هزاز مکزیکی به طرف مرز امریکا به حرکت در آمده اند، به این امید که از فقر در مکزیک رها شده و در امریکا تن به کار سیاه داده و شکم خود را سیر کنند. رسانه های روسیه با انتشار اخبار مربوط به گرانی ها و بحران اقتصادی در امریکا می گویند که دولت برای انحراف افکار عمومی از بحران اقتصادی، جنجال ممنوع شدن سقط جنین را راه انداخته است.

 اوضاع کانادا همان است که در امریکا هست. یکی از همراهان پیک نت در یکی از فروشگاههای بزرگ تورنتو، این چند عکس را برای ما گرفته و ارسال داشته است. قیمت ها تنها بالا نرفته، بلکه جهش انفجاری کرده است. یک کیلو پیاز و هویج و ... را بعنوان نمونه ببینید! در کنار گرانی خوراکی ها، افزایش قیمت گازوئیل و بنزین را هم اضافه کنید. یک گالن گازوئیل 10 دلار! بنزین لیتری 2 و نیم دلار.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: