ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظرات لاوروف، مدویدوف، لوکاشنکو و دبیرکل ناتو

ناتو همان راهی را می رود

که هیتلر در جنگ دوم رفت!

 
 
 

 

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه کهنه کار روسیه که چند وزیر خارج امریکا و انگلیس و آلمان را تا پشت در اتاق بازنشستگی بدرقه کرده، در تازه ترین اظهار نظرش در باره اوکراین گفت:

به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا و ناتو در حال تشکیل یک ائتلاف تازه برای جنگ با روسیه هستند و این همان کاری است که هیتلر پیش و درجریان جنگ دوم جهانی انجام داد. او در جریان سفر به آذربایجان، پس از سفر کوتاه به ایران این مطلب را در یک سخنرانی بیان کرد.

همزمان با وی، "دیمیتری مدودف" که یک دوره رئیس جمهور و سپس نخست وزیر روسیه بوده و اکنون قائم مقام شورای عالی امنیت ملی روسیه در پاسخ به یکی از اظهار نظرهای "آنالنا بوربوک" وزیر خارجه تازه کار و سر به هوای آلمان گفت:

خانم بوربوک اخیرا گفته است که روسیه می خواهد اروپا را محاصره گرسنگی کند. البته شنیدن این موضوع از زبان مقاماتی که کشورشان لنینگراد را به مدت 900 روز در محاصره نگه داشتند، و تقریباً 700 هزار نفر را در لنینگراد از گرسنگی کشتند شگفت آور است.»

در رجزخوانی ها دو طرفه، دبیرکل ناتو نیز گفت: بهای پیروزی روسیه در اوکراین برای ناتو بیشتر از حمایت طولانی مدت از کیف خواهد بود.

از آنطرف، "لوکاشنکو" رئیس جمهور بلاروس هم گفت:

 ما بسیار نگران پروازهای هواپیماهای آمریکا و ناتو هستیم که برای حمل کلاهک های هسته ای تمرین می کنند. به همین دلیل از روسیه خواسته ایم تا هواپیماهایی را که در اختیار داریم  آماده حمل سلاح هسته ای کند. ما نمی‌توانیم شوخی کنیم. سال 1941 را به یاد می‌آوریم، زمانی که ما فکر می کردم همه چیز خوب است، همه چیز ساکت است، هیچ‌کس حمله نمی‌کند و آماده حمله نبودیم. ما اکنون برای استفاده از سلاح های، جهت دفاع از میهن خود از برست تا ولادی وستوک آماده هستیم.

در اروپا، آمریکایی ها 200 کلاهک هسته ای تاکتیکی در 6 کشور ناتو و 257 هواپیما برای حمله این کلاهک ها دارند. ظرف چند ماه آینده سامانه‌های موشکی تاکتیکی اسکندر-ام را به بلاروس منتقل خواهیم کرد که می‌توانند با آن هم از موشک‌های بالستیک و هم موشک‌های کروز در نسخه‌های متعارف و هسته‌ای استفاده کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: