ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی لاوروف درعشق آباد:

ایران نامزد شایسته ای

برای عضویت در بریکس است!

 
 
 

 

 

وزرای خارجه روسیه، ایران، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان در عشق آباد دیدار کردند. این دیدار خاص سران کشورهای حوزه دریای خزر بود. در این دیدار "لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت:

هرچه اوکراین بیشتر با سلاح پمپاژ شود، این درگیری طولانی تر خواهد شد.

من حتی حدس نمی زنم که زلنسکی به چه چیزی امیدوار است. مهم نیست که او به چه فکر می کند، به چه چیز امید دارد. این مهم است که [حتی] تصمیم هم نمی تواند بگیرد، زیرا تصمیمات در واشنگتن گرفته می شود.

لاوروف در بخش دیگری از سخنرانی خود پس از اشاره به این که قبرس در خواست امریکا برای جلوگیری از حمل و نقل نفت روسیه به کشورهای ثالث را رد کرد و اشاره به این که لهستان پس از قطع گاز انتقالی از روسیه به این کشور بدلیل عدم پرداخت پول به "روبل"، حالا حاضر شده از طریق گازپروم بدهی خود را به روبل پرداخت کند.

در بخش دیگری از گزارش خود، لاوروف گفت: ایران و آرژانتین تقاضای عضویت در بریکس را کرده اند. تصمیم در مورد ورود آنها به بریکس با اجماع اتخاذ خواهد شد. آنها کاندیدای شایسته ای برای پیوستن به بریکس هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پس از درخواست ایران و آرژانتین برای پیوستن به گروه بریکس، گفت پکن با شرکای بریکس همکاری می‌کند تا سازوکار توسعه اعضا را برای الحاق شرکای همفکر بیشتر به خانواده بریکس پیش ببرند.

اجلاس کشورهای حوزه دریای خزر همزمان بود با اجلاس سران 7 کشور بزرگ سرمایه داری در آلمان. اجلاس 7 کشور نیز، پس از اجلاس آنلاین بریکس بدعوت چین برگزار شد که در آن علاوه بر سران بریکس، یعنی چین، روسیه، هند، افریقای جنوبی و برزیل، از رئیس جمهور ایران نیز دعوت شد که شرکت کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: