ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس جمهور اندونزی در مسکو

من حامل پیامی محرمانه

از جانب زلنسکی بودم!

 
 
 

 

 

اندونزی با جمعیتی بیش از 280  میلیون نه تنها بزرگترین کشور مسلمان جهان بلکه چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست. رئیس جمهور این کشور درست در روزهائی که ناتو در مادرید تشکیل جلسه داده بود راهی روسیه شد و در مسکو با پوتین دیدار و مذاکره کرد. رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که اگر آشپز کاخ سفید عطسه کند و یا رنگ پوست سخنگوی وزارت خارجه آن کشور عوض شود آن را وسیعا پوشش خبری میدهند و اگر در اسرائیل فلان اظهار نظر تحریک آمیز علیه ایران بیان شود فورا پوشش خبری وسیع پیدا می کند، اصلا در باره این سفر دو خط خبر هم منتشر نکردند. البته اگر رئیس جمهور این کشور بجای مسکو راهی واشنگتن شده بود و یا با نخست وزیر اسرائیل دست داده بود، پیاپی خبر میدادند و مفسران همیشه پشت صحنه حاضر، به جلوی صحنه آمده و در چارچوب سیاست های اسرائیل و امریکا و انگلیس تفسیر ارائه میداند.

در پایان دیدار رئیس جمهور اندونزی به روسیه، دو رئیس جمهور روسیه و اندونزی در یک کنفرانس خبری شرکت کردند. پوتین که برخلاف شایعه سازی های همین رسانه ها نه دستش کج شده بود و نه پایش، نه لکنت زبان داشت و نه در آستانه مرگ، دراین کنفرانس خبری گفت:

اندونزی یکی از شرکای کلیدی ما در منطقه آسیا و اقیانوسیه است .عدم تعادل بازارهای مواد غذایی پیامد مستقیم سیاست‌های بلند مدت و غیرمسئولانه اقتصاد کلان تعدادی از کشورهاست. کشورهای غربی که تمایلی به اعتراف به اشتباه مسیر اقتصادی خود ندارند، با اعمال محدودیت بر عرضه کودهای شیمیائی و کشاورزی روسیه، تولیدات کشاورزی جهانی را بی‌ثبات می‌کنند و صادرات غلات روسیه به بازارهای جهانی را دشوار و پرداخت‌های بانکی را پیچیده. غرب خود را به دام انداخته و نمی تواند تضعیف سلطه خود بر جهان را قبول و آن را پیش بینی کند!

رئیس جمهور اندونزی نیز که حدس زده می شود، نگرانی از کمبود غلات یکی از محورهای مذاکراتش با روسیه بود گفت: من حام پیام زلنسکی برای رئیس جمهور روسیه بودم. او درباره محتوای این پیام چیزی نگفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: