ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با حسین راغفر

نفوذ، جهل و طمع

3 عامل گرانی ها درایران است

 
 
 
 
 

 

حسین راغفر که کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا، درباره گرانی های رو به شتاب در کشور گفت:

نرخ تورمی که به صورت رسمی ۵۲.۵ درصد اعلام شده است. بالاترین نرخ تورم  از زمان اشغال ایران توسط قوای خارجی تا به امروز بوده‌ است. چرا چنین شده ؟

مدعی بودند ارز ترجیحی را حذف کنیم حداکثر افزایش‌ها تورم بین ۶ تا ۷ درصد خواهد بود این در حالی است که امروز شاهد افزایش ۲۰۰ درصد قیمت کالاهای هستیم که قیمت گذاری آنها با ارز ترجیحی ارتباط داشت. در دولت سیزدهم اقتصاد رها شده‌ است. این افزایش نرخ تورم به طور طبیعی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و بی سرو سامانی در اقتصاد کشور است و می بینیم که این اقتصاد چگونه متاثر از نفوذ جریان‌های قدرت و ثروت است

می گویند نباید قیمت گذاری دستوری باشد یا اینکه نظارت بر اقتصاد برداشته شود. غافل از اینکه ما با یک جریان فاسد روبه رو هستیم که نتیجه تصمیمات آنها افزایش پی‌درپی قیمت‌ها‌ست. افزایش شدید قیمت‌ها در ماه‌های گذشته کاملا مشهود بوده، به نحوی که هفته به هفته قیمت‌ها افزایش پیدا کرده، به ویژه قیمت کالاهای اساسی و نیازهای ابتدایی مردم.  کسانی که از این شرایط منتفع هستند صدها رسانه در اختیار دارند و در واقع رسانه‌های آنها جوسازی می‌کنند و حافظ منافع گروه‌های خاص هستند . اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم، مساله نفوذ است و می‌بینیم که این جریان نفوذ برای به آشوب کشیدن اقتصاد کشور و ایجاد نارضایتی چه اقداماتی انجام ‌دهد. تردید نداشته باشید که بخشی از این اقدامات اقتصادی تعمدی است و با سه عامل طمع، جهل و نفوذ رو به رو هستیم که هر سه عامل در این بروز وضعیت اثرگذار هستند .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: