محاسبه های غلط امریکا

برمحورشکست‌روسیه دراوکراین

مقاله ای از "جفری دی ساکس"

 

با تصرف کامل لوکانسک

حاکمیت دولت کیف

بر شرق اوکراین تمام شد!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۴ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۳-۱۲ تیر ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۳-۱۲ تیر ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۳-۱۲ تیر ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۳-۱۲ تیر ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۳-۱۲ تیر ماه

منتخب اخبار ورزشی


۱۳-۱۲ تیر ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۳ تیر

مردم و حکومت

برسریک دوراهی تاریخی

بازنشستگانی که حاضر نیستند با فشارها و دستگیری های امنیتی خیابانها را در شهرهای مختلف ترک کنند، نسل انقلاب ۵۷ اند. در هنگامه انقلاب ۵۷ آنها زیر ۲۰ سال سن داشتند و موتور انقلاب بودند. فرق نمی کند که کارمند بودند و یا کارگر، کادر درمانی بودند و یا دانشگاهی، کارمند دولت بودند و یا معلم، پرستار یا پزشک. همه در کنار هم، برای آزادی و عدالت و استقلال کشور انقلاب کردند. برای آنها که سنشان به دوران انقلاب قد نمی دهد باید نوشت که شعارهای انقلاب 57 در خیابانها در سراسر کشور همین شعارهائی بود که امروز با اندک تغییری جزئی در کلمات، با همان ریتم و آهنگ و حتی بصورت نوحه خوانده میشود.

تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم

زیر بار ستم نمی کنیم زندگی

جان فدا می کنیم در ره آزادگی

و...

این شعارها برگرفته از اشعار مذهبی و نوحه های سینه زنی بود. نه آنکه روحانیون در مساجد به جوانها یاد داده باشند که این شعارها را در خیابانها بدهند. خیر! جوان های آن دوران عشق سینه زنی و ۱۰ روز اول ماه محرم را داشتند و این نوحه ها در حافظه شان بود. حال و هوائی که در جمهوری اسلامی نه تنها تغییر ماهیت داد بلکه به قهقرا رفت و شد همین نوحه خوانی های حکومتی مداحان و چاپلوسان و کاسه لیسانی که می بینید و می شنوید. اگر نگوئیم همین شعارها در سال اول جنگ با ارتش صدام حسین نقش بسیار مهمی داشت، چشم بر یک واقعیت بسته ایم.

حالا، آن نسل انقلاب بار دیگر در خیابان است، با همان شعارها و همان خواست ها. آنها نه ضد انقلاب اند و نه آلت دست خارجی. حکومت خود را فریب میدهد اگر اینگونه تصور می کند. و اگر این را به امید فریب مردم ادعا کند نیز بر سرعت سقوط اعتبار خود افزوده است.

آنها اکثریت جامعه اند و میدانند که اقلیتی از جامعه همه چیز دارند و آنها هیچ چیز و در این میان سیاست های حکومت نه تنها در جهت حمایت از آنها نیست بلکه در خدمت آن اقلیت است. اقلیتی که مردگانشان هم بقول این روزی ها در قبرهای "لاکچری" خوابیده اند و زندگان برایشان مراسم لاکچری می گیرند.

دو راه بیشتر در پیش پای مردم و حکومت قرار ندارد: یا دگر گون ساختن سیاست و سمت گیری اقتصادی و اجتماعی که جز با ترک سیاست "خودی و غیر خودی" و "مکتبی و غیر مکتبی" و رفتن به سوی یک دولت منتخب و مورد حمایت مردم و یا رفتن به سوی شورشی سراسری. بحث نه بر سر ایستادگی در مقابل امریکا و یا رفتن به جبهه شرق، بلکه بر سر ساختار اقتصادی و بافت حکومتی است. اگر ساختار و بافت درست شود، هم میتوان به ایستادگی در مقابل امریکا و اسرائیل ادامه داد و هم با قدرت به جبهه شرق پیوست و در دو پیمان مهم جهانی، یعنی "شانگهای" و "بریکس" هم عضو شد و از مخالفت های امریکا و طرفداران اتحاد با امریکا و غرب در تقابل با روسیه و چین در داخل کشور هم بیم نداشت. در اینجا حکومت دو هنر و جسارت باید داشته باشد. نخست گفتن بدون پرده پوشی واقعیات به مردم، تغییر ساختار حکومت، کشیدن ترمز دستی امام جمعه هائی که در شهرهائی مانند مشهد و اصفهان با حرف ها و توصیه های تفکیک جنسیتی و چماق حجاب و این نوع محدودیت ها جبهه مخالفان حکومت را تقویت می کنند و از سوی دیگر رفتن به سوی وحدت ملی. اگر جز این باشد و بشود، حاصلی جز فرسایش و فرسودگی و خشم عمومی نخواهد داشت. چنان که روز گذشته و علیرغم همه تهدید ها ودستگیری ها و برخوردهای امنیتی  بازنشستگان در شهرهای زنجان، اراک، شوش، شوشتر، اهواز و كرج با همان شعارهائی که دربالا نمونه هائی از آنها را نوشتیم به خیابان ها آمدند.

به این شعار بازنشستگان شهر رشت توجه کنید: تا حق خود نگیریم آرام نمیگیریم!

به پیوست این عنوان اول دو فیلم از تظاهرات روز گذشته (یکشنبه) بازنشستگان و همچنین قبرهای لاکچری با حفاظت ۵ میلیونی ماهانه آنها در تهران را می بینید.


بوریس جانسون

نخست وزیری برای خندیدن! 

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان بتدریج تبدیل به سوژه خنده در رسانه های مجازی و مطبوعات فرانسه شده است. مردی که حرکاتش خود بخود باعث خنده می شود و سیاست های جنگی اش را روسیه مسخره می کند. این عکس و فیلم کوتاه طنز نمونه ایست که رو به افزایش است.


«G7»  در برابر "بریکس"

به زانو در خواهد آمد!

النا پانینا” مدیر موسسه روسترات

ترجمه- کیوان خسروی


مردم آلمان هم بتدریج

علیه سیاست‌جنگی دولت به‌خیابان می‌آیند


آن روی دیگر

چهره کانادا و امریکا

پلیس و نیروی امنیتی و ضد شورش  جمهوریاسلامی اگر از غرب هیچ چیز یاد نگرفته باشند، ضرب و شتم معترضان خیابانی را خوب یاد گرفته اند با این تفاوت که ضرب و شتم خیابانی پلیس غرب در زندان حداقل آنگونه ادامه پیدا نمی کند که در جمهوری اسلامی پیدا می کند. این دو صحنه از رفتار  پلیس کانادا با تظاهرات خیابانی و آرام کانادایی‌ها علیه نخست وزیر این کشور را می بینید.

فیلم دوم هم همان صحنه های از خیابانها در شهرهای امریکاست که تلویزیون ها نشان نمیدهند تا چهره هالیوودی امریکا از ذهن ها پاک نشود.


لاوروف:

غرب نمی خواهد قبول کند

که تسلط برجهان تمام شده!


صدای روسیه:

هژمونی جهانی امریکا

باید به نفع جهان خاتمه یابد!


عنوان اول ۱۲ تیر

نباید گفت:

"عسس بیا منو بگیر"

بایدآماده گرفتن"عسس"شد!


نماینده دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل

هشدار چین به ناتو

برای دامن نزدن به جنگ!


پوتین:

غرب نمی خواهد واقعیت

جهان چند قطبی را بپذیرد


امریکا در هر گوشه جهان دخالت می کند

زمزمه کودتای امریکائی

علیه رئیس جمهور چپ کلمبیا!


تحکیم موقعیت اقتصادی روسیه

تناسب روبل و دلار

برای‌اولین‌بار به ۵۰به۱ رسید


عنوان اول پیک نت ۱۱ تیر

"گره کور"مذاکرات اتمی
کجاست که بازنمی شود؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته روی کانال تلگرام این روزنت عنوان اول آن بود که نزدیک به ۵ هزار مخاطب داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را هشدار چین به ناتو داشت و همین مطلب روی ۱۷ فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران