ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه سر مار را در اوکراین کوبید

نازیسم  اگر فاشیسم شود

سراغ اروپا هم خواهد رفت!

 
 
 

 

 

زلنسکی که رئیس سابق "ناتو" را به سمت مشاور خود منصوب کرده، چند بار خیز برداشته که جنگ اوکراین را به داخل جمهوری بلاروس بکشد. در اساس هم هدف ارتشی که ناتو برای اوکراین آموزش داده بود،  به دنبال حمله به کریمه و سپس حمله به بلاروس و تبدیل آن به تخته پرشی برای جنگ با روسیه بود که روسیه پیش دستی کرد و به جنگ این ارتش در داخل خود اوکراین رفت. پیش از آن که آنها حمله کنند.

در هفته های اخیر چند بار از خاک اوکراین موشک به طرف بلاروس شلیک شده که سامانه های ضد هوائی آن کشور این حملات را خنثی کرده است. روسیه مدرن ترین ضد هوائی های خود را در اختیار بلاروس قرار داده است. از جمله اس 400 را و اکنون صحبت از استقرار موشک های "اسکندر" در خاک بلاروس است که ظرفیت حمل کلاهک اتمی هم دارد. یعنی بلاروس مجهز به موشک های اتمی برای دفاع در برابر تهاجم های احتمالی ناتو می شود.

در همین ارتباط لوکاشنکو رئیس جمهور کشور 10 میلیونی بلاروس گفته است:

امروز علیه آسیای مرکزی، جریان دارد. پس از شورش رنگی قزاقستان گفتم: دوستان! ازبکستان هدف بعدی است. ما حقایق زیادی را با ازبک ها در میان گذاشیم. شرایط بسیار سختی وجود دارد و آسیای مرکزی مانند ما میان دو جبهه قرار دارند. از یک طرف اروپایی ها، آمریکایی ها و از طرف دیگر چین که کمک زیادی به آسیای مرکزی می کند.

آنچه که مربوط به بلاروس می شود، ما نزدیک ترین متحد روسیه باقی خواهیم ماند و در مذاکرات اخیر با رئیس جمهور روسیه، قرار شد که مدرن ترین تجهیزات دفاعی در اختیار ما قرار گیرد. پس از این مذاکرات، رئیس جمهور روسیه اعلام آمادگی ارسال موشک اسکندر را کرده است.

لوکاشنکو در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:

خطر در اوکراین اینست که نازیسم به فاشیسم تبدیل شود و با حمایت اتحادیه اروپا، این فاشیسم به سراغ خود آنها برود، به اروپا. من مطمئن هستم  که اکثریت قریب به اتفاق اروپائی ها این را نمی خواهند اما دولت هایشان مانند آمریکایی ها عادت دارند همه چیز را با دست دیگران انجام دهند. اما وقتی فاشیسم به سراغ آنها رفت، باید آن کاری را بکنند که امروز روسیه در اوکراین می کند. حتی سخت‌تر از روسیه.

آمریکا و غرب نتوانستند تمام جهان را علیه ما، روسیه و بلاروس متحد کنند، بنابراین اقدامات و تحریکات جدیدی را علیه ما آغاز کردند. در پشت همه وقایعی که دولت اوکراین آن را اعلام می کند رهبران خارج از کشور و اروپا قرار دارند. آنها هستند که علاقه دارند جنگ ادامه داشته باشد تا ما و روس ها در این جنگ غرق شویم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۵ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: