سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

امریکا کشتی تایتانیک شده

وسرنشینان آن به فکر نجاتاند

 

بازداشت پناهی و۵ عضو خانواده قربانیان آبان۹۸

ادامه بازداشت های سیاسی

حادثه غافلگیر کننده ای نیست

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۱۲ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۰-۲۱ تیر ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۰-۲۱ تیر ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۰-۲۱ تیر ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۰-۲۱ تیر ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۰-۲۱ تیر ماه

منتخب اخبار ورزشی


۲۰-۲۱ تیر ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۱ تیر

حکومت نمی خواهد مردم

بدانند جبهه‌شرق یعنی چه؟

در جبهه های اوکراین از سرعت جنگ کاسته شده اما تمام شواهد  نشان میدهد که ناتو در اندیشه یک ضربه غافلگیر کننده به ارتش روسیه در "کریمه" و ویرانی پل معروف آنست که کریمه را به روسیه وصل می کند و روسیه نیز درتدارک حمله ای برق آسا به دو شهر خارکف و اودساست. چنانچه خارکف و اودسا سقوط کنند عملا اوکراین به دو نیمه تقسیم می شود و نیمه آباد و صنعتی آن در شرق و جنوب این کشور به استقلال از کیف دست پیدا می کند. روسیه از یک "اژدر" رونمائی کرد که به اودسا نزدیک شده است.

در کشورهای عضو ناتو بحران اقتصادی روز به روز وسعت می گیرد، بویژه با قطع انتقال گاز از روسیه به اروپا که روز گذشته آغاز شد. توربین های انتقال گاز از مدتی پیش نیازمند تعمیر بود و شرکت زیمنس آلمان متعهد به تعمیر آن شده و توربین ها را برای تعمیر به کشور کانادا منتقل کرده بود. پس از اعلام تحریم ها علیه روسیه این توربین ها تعمیر نشده و تا چند روز پیش در کانادا مانده بود تا آنکه به خواست آلمان کانادا این توربین ها را به این کشور بازگرداند و آلمان نیز آنها را تحویل روسیه داد. حالا روسیه اعلام کرده که خود مشغول تعمیر این توربین هاست و تا پایان کار تعمیر انتقال گاز به اروپا ممکن نیست! و این یعنی فلج شدن بسیاری از صنایع تولید اروپا و بویژه آلمان و تشدید بحران افزایش قیمت ها در اروپا و از جمله در آلمان.

بایدن در یک سفر نمایشی لنگان لنگان می خواهد راهی خاورمیانه شده و پس از رفتن به اسرائیل راهی عربستان شود. اما در خاورمیانه بسیاری از کشورها دیگر حاضر نیستند دنباله رو سیاست های امریکا شوند، حتی عربستان نیز در ماههای اخیر حاضر به محکوم کردن روسیه در جنگ اوکراین و افزایش تولید نفت خود نشد. هیچکس روی اسب بازنده شرط بندی نمی کند و امریکا دیگر اسب برنده جهان نیست. در خود امریکا تورم و گرانی می رود تا به نفتی برای ریختن روی آتش تبدیل شود. حتی ایالتی مثل تگزاس تهدید به خودمختاری کرده است. وضع در کانادا همانقدر بحرانی است که در امریکا. اروپائی ها دیگر حاضر نیستند به کیف کمک مالی کنند و دلارهای امریکا هم می رود تا به کاغذ بی پشتوانه تبدیل شود. آلمان اعلام کرده که ارسال کمک به کیف را متوقف کرده است و در لندن نیز زمین زیر پای ساکنان خانه شماره 10 می لرزد و پیش بینی می شود که جانسون جلوتر از پیش بینی ها کنار برود. سنگ روی سنگ بند نیست.

روزنامه تایمز انگلیس به نقل از «ادوارد لوکاس» تحلیلگر امنیتی این کشور نوشت که نیروهای مسلح انگلیس مهمات کافی برای شکست روسیه را در اختیار نخواهند داشت و کرملین نیز از این کمبود آگاه است.

به گفته وی: «اگر جنگی علیه روسیه رخ دهد، کابوس هر سرباز انگلیس به حقیقت می‌پیوندد. جزئیات محرمانه است. با این حال، تصویر کلی روشن و تا حدودی تیره و تار است: انگلیس نیرو و ابزار کافی برای تکمیل ماموریت اصلی رزمی ندارد. دولت می‌گوید بودجه نظامی به دو و پنج دهم درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد اما تا سال ۲۰۳۰ عملی نمی‌شود. بن والاس، وزیر دفاع از داونینگ استریت درخواست پول کرده است اما سال‌هاست که بودجه کسری بزرگی دارد همانطور که ارتش وظایف بسیاری را بر عهده داشته و هزینه‌های کافی برای آن اختصاص داده نشده است. هزینه‌های این رویکرد با کوتاه‌بینی تعیین شده است.

در ایران نیز، تمام رویدادها متاثر از جنگ اوکراین و سرانجام آنست. حتی توافق یا عدم توافق اتمی و در این میان شبکه پرقدرتی که رسانه های داخلی را در کنترل دارد همآهنگ با رسانه های غرب، بر تنور روسیه ستیزی و چین هراسی می دمد. تمام تلاش اینست که ایران را از مسیر رفتن به سوی جبهه شرق بازدارند و پس از منزوی شدن دست و پای کشور را قطع و بدنه آن را تکه تکه کنند. در این کارزار حکومت نیز سهیم است. سهیم است زیرا واقعیات را به مردم نمی گوید. نمی گوید زیرا بیم دارد مردم با تحولاتی که در چین و روسیه روی میدهد آشنا شده و خواهان همان تحولات در ایران شوند و این آن چیزی نیست که بویژه روحانیون سنتی ایران و مافیاهای تجاری حاکم طالب آن باشند. شرق به معنای روسیه و چین نیست، بلکه معنای جبهه گسترده ایست که مرکب از کشورهای معروف به شرقی در مقابل امریکا و ناتو صف آرائی کرده اند. حتی خود روسیه و از جمله رهبر حزب کمونیست روسیه در دیدار پوتین با رهبران احزاب روسیه که در مجلس این کشور حضور دارند با صراحت گفت که روسیه باید روی جبهه شرق حساب کند تا بتواند از گذرگاه دشوار و سخت کنونی عبور کند. این شرق، در دو سازمان شانگهای و بریکس تبلور یافته و رو به گسترش نیز هست. از جمله بررسی تقاضای کشورهای مانند ایران و آرژانتین و حتی پاکستان برای پیوستن به ان. با کمال تاسف در ایران دست و پای چپ بسته شده و مردم زیر بمباران رسانه های غرب و  رسانه های داخلی واقعیات را نمی توانند تشخیص بدهند. واقعیاتی که با استقلال ایران و باز شدن گره کور بحران اقتصادی ایران پیوند دارد. به نقشه ای که موقعیت ایران را بعنوان یک سرپل تجارت با شرق با دقت نگاه کنید تا دقیق تر بدانید چرا نمی خواهند بگذارند ایران به چنین سرپلی تبدیل شده و از بحران اقتصادی و بیکاری مردم و محاصره نفتی و اقتصادی خارج شود.


مجهز به کلاهک های اتمی

عظیم ترین زیر دریائی روسیه

تحویل نیروی دریائی روسیه شد


مافیای ارتش اوکراین

"سزار" را به ارتش روسیه فروخت


با مدرن ترین سلاح های روسی

قدرت نمائی ارتش الجزایر

در سالروز استقلال این کشور


جنبه های مثبت لایحه

موافقتنامه امنیت اطلاعات

سیامک زند


پوتین او را سیاستمداری آگاه توصیف کرد

"شینزآبه" ترور شد

تا به کاخ نخست وزیر نرسد!


عنوان اول پیک نت ۲۰ تیر

توفانی جهانی

در کاسه جنگ اوکراین


دو نشریه "فارین افرز" و "دی ولت"

مذاکرات محرمانه غربی ها

برای آشتی با روسیه و پایان تحریم ها


تاج زاده اهل منطق و بحث است

بازداشت تاج زاده و دو سینماگر

با چه اهدافی صورت گرفته است؟


در لوکانسک و دونتسک

ارتش اوکراین پس از فرار

موشک به شهرها شلیک می کنند


جهان در انتظار رکود اقتصادی

که در ۸۰ سال گذشته سابقه نداشته!

سایت "بیت کوین"- ترجمه سینا نقشینه


یکی از مستعمره های سابق بریتانیا

شورش در "سریلانکا"

به جنگ داخلی خواهد انجامید؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر تفسیری بازداشت مصطفی تاج زاده و دو سینماگر معترض و منتقد، روی تلگرام پیک نت روز گذشته با بیش از ۴ هزار و پانصد خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را عنوان اول روز گذشته این روزنت داشت و همین مطلب روی ۲۲ فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران