ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتیجه سفر رئیس جمهور لهستان به اوکراین

زلنسکی، اوکراین را تبدیل

به مستعمره لهستان کرد!

 
 
 

 

 

رئیس جمهور لهستان در جریان سفر به "کیف" در مجلس اوکراین سخنرانی کرد. رسانه های غرب و به تقلید از آنها، چند تلویزیون فارسی زبان خارج از ایران بخش هائی از سخنان وی را که عمدتا علیه روسیه و ستایش از زلنسکی بود پخش کردند. اما در سفر رئیس جمهور لهستان به کیف، قرار و مدارهای دیگری هم گذاشته شد که این رسانه ها درباره آنها مهر سکوت بر لب زدند.

رئیس جمهور لهستان که دارای افکار نازیستی است و شماری از وزرای کابینه اش فاشیست و طرفدار هنگ نازی های اوکراین اند، در جریان این سفر قرارهائی را با زلنسکی امضاء کرد که به موجب آن عملا کیف به یکی از استانهای لهستان تبدیل می شود.

"استاشکو" مفسر مطلع از اخبار مهم روسیه، در گزارش خود درباره سفر رئیس جمهور لهستان به کیف گفت: در این سفر رئیس جمهور لهستان و زلنسکی به این توافق ها دست یافته و مجلس هم آن را تائید کرد:

1- لهستانی ها از این پس حق دارند در انتخاباتی که برای رسیدن به مقامات دولتی در اوکراین است شرکت کنند.

2- آنها حق دارند در نهادهای نظامی و امنیتی اوکراین قرار بگیرند.

3- آنها حق دارند اسرار محرمانه اوکراین را در اختیار داشته باشند.

4- آنها حق دارند در اوکراین قاضی شوند.

5- پلیس لهستان نیز از این پس حق دارد مواظب نظم در اوکراین باشد.

استاشکو در پایان گزارش خود اضافه کرد: نتیجه این تصمیمات آنست که زلنسکی اوکراین را تسلیم لهستان کرد و از این پس لهستان و کیف از یک مرکز رهبری می شوند! در باره بند مربوط به حضور لهستانی ها در پلیس و نهادهای امنیتی اوکراین، استاشگو گفت: از آنجا که لهستان عضو ناتو ست و ناتو حق ندارد نیروی نظامی وارد اوکراین کند، زلنسکی و رئیس جمهور لهستان برای دور زدن این ممنوعیت راه را برای ورود نظامی های لهستان به اوکراین تحت عنوان پلیس حافظ امنیت باز کردند.

بلافاصله روزنامه های اوکراینی در باره نتایج سفر رئیس جمهور لهستان به کیف خطاب به لهستانی ها نوشتند: لهستانی ها! شما فقط همسایه ما نیستید بلکه برادران ما هستید و اوکرائینی ها به شما اطمینان دارند، وقتی خانواده هایشان را به شما می سپارند وخود به جبهه ها می روند.

در همین سفر زلنسکی شهر "زژه" لهستان که پایگاه امریکا برای تخلیه کمک های نظامی ناتو به اوکراین است را شهر نجات نامگذاری کرد. ضمنا رئیس جمهور لهستان از نروژ خواست که سهم بیشتری را برای کمک مالی به اوکراین برعهده بگیرد زیرا با تحریم گاز روسیه، نروژ گاز بیشتر و گران تر فروخته و حالا سود آن را باید با اوکراین تقسیم کند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۴ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: