دولت میتواند واردات و صادرات را کنترل کند؟

آغاز جدال سنگین

برسر تشکیل وزارت بازرگانی

 

تحریم روسیه بحران کمبود

غله دراروپا را در پی دارد!

تلویزین حزب کمونیست روسیه

(پیک هفته ۱۰۹)  ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ - ۲۸  مه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۷-۴  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۴  خرداد

رویدادهای منطقه

 و جهان


۷-۴  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۴  خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۴  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۷-۴  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 7 خرداد

بازی موش و گربه اتمی

ایران و امریکا دروین

روسیه همچنان درحال نمایش سلاح هائی است که یکی پس از دیگری در اوکراین رو می کند و یا بصورت مانور نظامی آنها را به نمایش می گذارد. موشک هائی نظیر موشک "سارمات" که قادر به عبور از جو زمین است و به این دلیل قابل پیگیری نیست و درعین حال می تواند تغییر مسیر و جهت هم بدهد. یا راکت انداز TOS-1 مجهز به بمب خلاء {گرمافشاری} که در نوومیخایلیوکا به آزمایش گذاشته شد. این سلاح از اکسیژن هوای اطراف برای ایجاد انفجار با دمای بالا استفاده می‌کند. در ابتدا به کمک یک خرج کوچک، اَبری از غبار انفجاری در شعاع انفجاری ایجاد می‌کند که با اکسیژن موجود در جو مخلوط شده، سپس آتش می‌گیرد و منطقه وسیعی را می تواند بسوزاند. (فیلم مربوط به این سلاح است)

بتدریج و همزمان با سخنان تهدید آمیز رئیس جمهور امریکا در جریان سفر به ژاپن و کره جنوبی و اعلام حمایت نظامی از "تایوان" چین نیز نمایش سلاح هائی را آغاز کرده که تاکنون به نمایش نگذاشته بود. از جمله سلاحی‌ که با آن می توان ماهواره‌های اینترنت‌ دار استارلینک متعلق به ایلان ماسک را در آسمان نابود کرد.

جمهوری دمکراتیک کره (شمالی) نیز دست روی دست نگذاشته و با حضور بایدن در کره جنوبی 3 موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

شاید امریکا همچنان در خواب و خیال جنگ دوم جهانی باشد که در آن اروپا و روسیه ویران شدند ودهها میلیون قربانی دادند و گردی از این جنگ به دامن امریکا ننشست. شاید این خواب و خیال برای ایران و خاورمیانه هم به کمک اسرائیل دیده باشد، که نشانه های آن آشکار است.  اما اینبار، در صورت آغاز جنگ سوم جهانی قطعا امریکا مستقیما هدف قرار خواهد گرفت. هم روسیه و هم چین قادر به شلیک موشک اتمی به سوی امریکا هستند. بویژه روسیه که در سیبری وسیعا استقرار اتمی و نظامی پیدا کرده است. منطقه ای که نزدیک ترین فاصله را به کانادا و امریکا دارد. ایران نیز، بشدت از داخل و خارج زیر فشار برای عقب نشینی اتمی و موشکی است، در حالیکه، حداقل در راس نظام این آینده خوفناک حدس زده شده و در یک بازی موش و گربه با امریکا تاکنون تن به عقب نشینی اتمی نداده و در حال پیوند عمیق تر خود با روسیه و چین است. سیاستی استراتژیک که در داخل کشور مخالفان سر سختی دارد که عمده رسانه ها را بلندگوی خود کرده است. پشت این مخالفت، انواع مافیاهائی خوابیده اند که امید به حمایت امریکا و اروپا دارند و چین ستیزی و روسیه هراسی دیکته شده توسط آنها را در ایران پی می گیرند و بقول عوام "مخ مردم" را زده اند. کافی است اخبار اوکراین را در رسانه های ایران دنبال کنید تا ببینید چگونه کپی برداری است از سیاست دروغ و تحریف و تحریک رسانه های غرب علیه چین و روسیه و سکوت درباره نقش ناتو و پیوندش با "نازی" های اوکراین. در همین رسانه های ایران شما پیدا نمی کنید دریچه هائی که از شرق به روی ایران باز می شود تا بتواند در یک جبهه جهانی آماده مقابله با سیاست جنگی امریکا و ناتو و اسرائیل بشود. تازه ترین نمونه اش را در همین شماره پیک نت و در ارتباط با دعوت ایران برای پیوستن به "اور آسیا" می خوانید.

جهان می رود تا از زیر سیطره مطلق امریکا در آید. سیطره ای که به امریکا این امکان را داده تا پول هر کشوری را که مخالف آن بود بالا بکشد، هر کشوری را که مخالف آن بود تحریم کند، به آن حمله نظامی کند و دلار را به مناسبات جهانی تحمیل کند. این جهان دیگر قابل داوم وتحمل نیست و همه جنگ اوکراین و خطر به میدان جنگ کشیدن چین نیز در همین نکته نهفته است. عمق رویدادها بسیار جدی تر از جنجال های تبلیغاتی غرب برای در خواب نگه داشتن مردم و از جمله ایرانی هاست.

درایران بزرگترین خطر حرکت دو سیاست داخلی و خارجی در دو جهت بکلی با هم متفاوت است. درعین حال که بخش عمده سیاست خارجی قابل تائید و قابل دفاع است، سیاست های اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، تبلیغاتی و سیاسی در داخل بشدت مورد انتقاد است و مورد نفرت اکثریت مردم. اگر این سیاست ها تغییر نکرده و همسو با سیاست خارجی نشود، سیاست خارجی کنونی نمی تواند دوام پیدا کند. این خطری بزرگ برای آینده ایران است. حتی این حد از درک اوضاع جهان که رهبر جمهوری اسلامی در دیدار اخیرش با نمایندگان مجلس مطرح کرد نیز اگر با تغییرات اساسی در سیاست های سه دهه گذشته در داخل کشور همآهنگ نشود قابل دوام نخواهد بود. این بخش از سخنان را جدا کرده و در همینجا می توانید بشنوید!


دیروز اصفهان، امروز آبادان وفردا جای دیگر

دو شیوه انتشار اخبار

حوادث و تظاهرات اعتراضی


دعوت روسیه از ایران

برای پیوستن به مشترک المنافع ها


این رویداد نیز در پرده نخواهد ماند

انفجار و یا حمله

پهپاد انتحاری به پارچین


روسیه در سوریه می ماند

تلاش اولیانف برای جلوگیری از

رفتن پرونده ایران به شورای امنیت


تنها طی 2 سال

کوچ 6 هزار نفره

پزشکان و پرستاران از ایران


چین حاضراست بیاموزد و بیاموزاند

گفتگوی رئیس جمهور چین

با کمیسرحقوق بشرسازمان ملل


 سرمقاله راه توده ۸۳۳

امید و نا امیدی را به نتیجه تقابل

سیاست‌داخلی و خارجی بایدبست!


دست اکثر روزنامه ها در جیب این اتاق است

مافیای اتاق بازرگانی

علیه سیاست خارجی نظام


گزارشگر ویژه روسیه در یک میزگرد

ومصاحبه فرمانده اتاق موشکی روسیه

«سارمات»

سامانه موشکی جادوئی روسیه

 


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه نزدیک به 5 هزار و پانصد خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بیشترین مخاطب را روی تلگرام داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران