ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تحریم روسیه بحران کمبود

غله در اروپا را در پی داد!

تلویزین حزب کمونیست روسیه

 
 
 
 
 

 

روز 24 ماه مه، یوری آفونین، یکی از معاونین رهبر حزب کمونیست روسیه در برنامه تلویزیونی کانال اول روسیه گفت: غرب در حالیکه در عمل نازیسم را در اوکراین تقویت می‌کند، منکر وجود نازی ها در این کشور است.  یکی از نشانه‌های شاخص حضور نازی ها در اکراین، که غربی‌ها آن را انکار می‌کنند ممنوعیت فعالیت تقریباً همه احزاب مخالف است. در حال حاضر فریاد غرب از عدم صادرات غلات اوکران، به خارج از کشور به آسمان رسیده است. آن‌ها می‌گویند اتحادیه اروپا باید به اوکراین کمک کند تا مازاد محصول خود را بفروشند تا ذخیره سازی برای محصولات جدید فراهم گردد. بحث بر سر 25 میلیون تن غله صادراتی است . 25 میلیون تن غله بیش از یک سوم برداشت در سال 2021 است. اگر این مقدار غله از اوکراین بیرون کشیده شود، چه اتفاقی برای مردم این کشور رخ خواهد داد؟ در هر صورت کاشت و برداشت غله در سال جاری روند معمولی نخواهد داشت. در شرایط جنگی، مین گذاری زمین‌های کشاورزی و استفاده سوخت توسط نیروهای نظامی اوکراین، رشد حتی یک سوم محصول نیز امکان‌ پذیر نخواهد بود. در این صورت وجود ذخیره در این کشور تنها برای جلوگیری از گرسنگی آینده مردم این کشور کافی است. با این حال اروپا تصمیم دارد به بهانه قحطی در کشورهای جهان سوم، به طور کامل ذخیره های غذایی اوکرائین را بیرون بکشد.

ما هم میدانیم گرسنگی جان صد ها میلیون انسان را واقعاً تهدید می‌کند اما دلیل واقعی آن جنگ اقتصادی کاملی است که غرب علیه روسیه به راه انداخته است. باید در نظر داشت که بزرگترین تولید کننده غلات در جهان روسیه است و نه اوکراین. در نظام سرمایه داری غرب، غلات اوکراینی هیچ وقت به دست آفریقایی ها نخواهد رسید بلکه بر ثروت سرمایه داران اروپایی اضافه خواهد شد. قیمت مواد غذایی رو به افزایش است و در این رابطه ثروتمندان هستند که بیشترین درآمد را از گرانی ها خواهند داشت. به همین دلیل است که در جنگ اقتصادی غرب با روسیه، اوکراین قربانی خواهد شد و همدری با اوکراین و سینه چاک دادن ثروتمندان غربی‌ها دروغ است.

ما تاکید می‌کنیم که نه با اوکراین و نه با مردم این کشور سر جنگ نداریم بلکه وظیفه ما سرکوب نازیست های  پرورش یافته غربی‌ها برای تبدیل اوکراین به سرنیزه ای علیه روسیه است.

مردم اروپا قربانی حکومت های خودشان شده اند که دنباله رو امریکا هستند و اگر در بر همین پاشنه بچرخد در آینده نزدیک هرج و مرج و بحران های ناشی از گرانی و کمبود اروپا را در بر خواهد گرفت.

 
https://www.rline.tv/news/2022-05-24-yuriy-afonin-politicheskaya-sistema-ukrainy-eto-50-ottenkov-korichnevogo/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۸ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: