ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هرچه غرب می گوید را تکرار نکنید!

پاسخ "صدای روسیه"

به رسانه های روسیه ستیز ایران

 
 
 

 

 

روزنامه ها و دیگر رسانه های فعال در جمهوری اسلامی آنقدر دروغ ها و تحریف های خبری رسانه های غربی را تکرار کرده اند و به روسیه ستیزی و چین هراسی دامن زده اند که سرانجام رادیو "صدای روسیه" خود علیه این کارزای تبلیغاتی رسانه های ایران وارد میدان شد و طی تفسیر گفت:

«از سال 2014 که در اوکراین با حمایت مستقیم غرب کودتا شد و یک رژیم نئونازی روی کار آمد، جنگ "دونباس" آغاز شد. رژیم کی‌یف با حمایت ناتو تجاوز گسترده علیه روس ها را انجام داد. از همان زمان تبعیض و جنایت علیه روس ها و نسل کشی روس ها آغاز شد. گروه های تروریستی همچون «آزوف» و «آیدار» و گردان های تنبیهی و جلادی از این گروه ها تشکیل شد. در ماریوپل، خارکف، ملیتوپل و مناطق دیگر، نازی ها به مناطق روس نشین یورش بردند و بسیاری از روس ها را کشتند. در جنگ دونباس طبق 8 سال تجاوز رژیم پرشنکو و زلنسکی، هزاران غیرنظامی طبق گزارش های رسمی 15 هزار نفر که حدود 300 کودک در بین آنها قرار دارد کشته شدند. در واقع عملیات ویژه روسیه، اقدامی برای پایان دادن به این جنگ است.  اهداف روسیه در این عملیات محدود است و تنها تاسیسات نظامی و مراکزی که از آنجا مردم دونباس گلوله باران می شوند، هدف قرار می گیرند. مردم اوکراین هدف نیستند بلکه گروه های تروریستی نئونازی «آزوف» و غیره هدف هستند. بسیاری از اعضای فعال این گروه ها در برخی کشورهای شرقی و غربی در لیست تروریسم قرار دارند. مدتی پیش ژاپن در اقدامی جنایتکارانه «آزوف» را از این لیست حذف کرد.

روسیه برای آزادسازی سرزمین های اشغال شده جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک عملیات ویژه را آغاز کرد و این اقدام روسیه کاملا قانونی و طبق منشور سازمان ملل است. دو کشور جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک توسط چند کشور دیگر مانند نیکاراگوئه، ونزوئلا، سوریه به رسمیت شناخته شده اند و مذاکرات برای به رسمیت شناختن آنها توسط کشورهای دیگر در حال انجام است.

در اوکراین گروه های نئونازی روز به روز بر قدرتشان افزوده می شد. طی سال ها در روسیه نفوذ کردند و سعی در خرابکاری و انجام اقدامات تروریستی را داشتند.

دلیل دیگر اقدام نظامی روسیه در اوکراین گسترش ناتو در کشورهای شرق و در خود اوکراین است. ناتو گروه های تروریستی نئونازی را در اوکراین آموزش داده است.

روسیه 8 سال به ناتو فرصت داد تا از این اقدامات دست بردارد. 8  سال به رژیم کی‌یف فرصت داد و از طریق دیپلماسی تلاش کرد تا جنگ دونباس را متوقف کند، از نسل کشی، جنایت، شکنجه و تبعیض علیه روس ها، احیای نازیسم و تقویت آن و صدها اقدام دیگر دست بر دارد، اما این فرصت دادن و صبر کردن هیچ نتیجه ای نداشت. بدین ترتیب آخرین گزینه «عملیات ویژه نظامی» بود و همانطور که رئیس جمهور پوتین گفت «ما مجبور شدیم عملیات ویژه را آغاز کنیم و این آخرین گزینه ما بود.»

این ها دلایل محکم، منطقی و منصفانه ای است برای «عملیات ویژه» نامیدن اقدام روسیه در دونباس و اوکراین و حمله و تجاوز نامیدن آن چیزی جز حمایت از رژیم کی‌یف و همسو شدن با رسانه های غربی نیست.

عکس: به آتش کشیدن مرکز سندیکائی در اودسا توسط نازیست های اوکراین در سال 2014 که در آنها دهها کارگر در آتش سوختند و یا اگر توانستند خود را از پنجره به بیرون پرت کنند، زیر ضربات چوب، میله های آهنی و شلیک گلوله نازی هائی که این مرکز را به آتش کشیده بودند کشته شدند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۷ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: