ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 خرداد

حاصل وعده های

گام دوم اقتصادی دولت

بزودی در خیابان شعار می شود!

 
 
 
 

 

روز گذشته محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که ظاهرا شاه کلید دولت رئیسی است، یک در باغ سبز را در پاسخ به انتقادها از بی برنامه بودن دولت و رشد سرطانی بحران اقتصادی اعلام کرد که دولت بزودی گام دوم اقتصادی را بر میدارد. آنچه او بعنوان گام دوم تحول اقتصادی بیان کرد، در واقع چیزی نبود جز تعدادی وعده که با توجه به فلج مالی دولت و حاکمیت مافیاهای اقتصادی تحقق آنها ناممکن است، مگر با قطع دست مافیاهای تجاری و اقتصادی که همه شواهد نشان میدهد نه چنین عزمی در دولت وجود دارد و نه زور دولت به آن مافیاها می رسد. در حقیقت آنها مملکت و دولت و نظام را راه می برند و گلوی مردم را گرفته اند. بخوانید وعده های معاون اول رئیس جمهور را که با توجه به وضع مالی دولت عمدتا به چک بی محل می ماند. او بی آن که بگوید گام اول چه بوده و کجا تهیه و تصویب و چگونه اجرا شد و نتیجه آن چیست؟ در باره گام دوم، با ردیف کردن وعده هائی تخیل گونه گفت:

دولت مصمم است تا با تمام پشتیبانی های مالی و حقوقی از نهضت احیای واحدهای اقتصادی حمایت کند دولت به دنبال ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور است .

جنگ اوکراین باعث افزایش قیمت جهانی برخی کالاهای اساسی و مواد غذایی شد. در کشورهای اروپایی و آمریکا در ۴۰ سال گذشته چنین تورمی سابقه نداشته تا جایی که در اتحادیه اروپا کوپن و سهمیه روغن به مردم داده می شود.

ثبات قیمت‌ها دو اولویت مهم دولت در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه هاست.

همچنان که افزایش ارزش پول ملی، سرمایه گذاری ها، کاهش نرخ تورم و مدیریت و هدایت نقدینگی در کشور در برنامه دولت است

سرمایه گذاری در بنگاه های خرُد، کوچک و متوسط، شرکت های دانش بنیان و همچنین اقتصاد دیجیتال و دریا از جمله برنامه های جدی دولت در زمینه افزایش سرمایه گذاری ها در کشور است و دولت به دنبال آن است تا صنایع پایین دستی پتروشیمی را در حداقل ۳۰ شهر در کنار دریا راه اندازی کند در گذشته آب از مرکز کشور به شهرهای کنار دریا منتقل می شد اما امروز با طرح های شیرین سازی آب و احداث خطوط انتقال آب، آب آشامیدنی و مصارف دیگر از دریا به مرکز کشور منتقل می شود با احداث ۵ مسیر انتقال و آبرسانی به زودی آب سالم و آشامیدنی و مصارف بهداشتی و کشاورزی به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی، کرمان و یزد و اصفهان خواهد رسید.

 حتی همین لیستی که مخبر ردیف کرده، نشان میدهد که دولت هیچ برنامه مدونی برای اقتصاد کشور ندارد و از این ستون به آن ستون می خواهد 4 سال اول ریاست جمهوری رئیسی را طی کند، تا چه پیش آید در چهار سال دوم!

-------

1- سخنرانی پلیس کازرون برای معترضان و اعتصابیون

2- اعتصاب کسبه لاله ‌زار تهران


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: