ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه مطهری به رئیسی:

برای بازگشت به برجام

از خود شهامت نشان بدهید!

 
 
 

 

 

«علی مطهری» نماینده و نایب رئیس مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«اینکه گفته می‌شود ما اقتصاد کشور را به برجام گره نمی‌زنیم، یک سیاست غیرواقعی و شعاری است، زیرا ما چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد کشور به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده است. خروج نام سپاه از فهرست تروریسم امریکا خواسته بحقی است ولی وقتی صهیونیست‌ها بایدن را متقاعد و شاید مجبور کرده‌اند که آن را نپذیرد تا به این وسیله برجام منهدم شود، اصرار بر آن، در جهت خواست اسراییل حرکت کردن است. نیاز به شجاعت و بی‌اعتنایی به شعارهای گذشته عده‌ای خام و جامد فکر است که برجام را خیانت می‌دانستند و حالا معلوم شده که موهبت بوده است و آنها کشور را از توسعه بازداشته‌اند. برای تحقق آرمان‌های انقلاب باید بنیه اقتصادی کشور قوی باشد و این جز با بهبود روابط با دنیا و رفع تحریم‌ها رخ نمی‌دهد. با یک کشور فقیر که با برخی همسایه‌های خود نیز روابط خوبی ندارد و آنها از ترس ما به دامن اسراییل افتاده‌اند نمی‌توان به آرمان آزادی فلسطین رسید.

 مطهری در چارچوب همین نظرات، نامه ای برای ابراهیم رئیسی نوشت و در آن تاکید کرد:

اکنون ما صاحب دانش هسته‌ای هستیم و می‌توانیم نیازهای دارویی و کشاورزی و سوخت رآکتورهای هسته‌ای خود را برطرف کنیم. همین مقدار یک افتخار بزرگ برای ایران است. سوال این است که وقتی ما اعلام کرده‌ایم که دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیستیم چرا باید طوری عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برای فعال کردن مکانیزم ماشه توسط طرف‌های دیگر برجام و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فراهم شود؟ از روسیه و چین هم کاری ساخته نیست، ضمن اینکه اساسا به آنها اعتماد نداریم.

انتظار از جناب‌عالی به عنوان رییس‌جمهور این است که از طریق شورای عالی امنیت ملی این معضل را حل کنید. به عنوان نمونه اکنون میدان مشترک نفتی ایران و عراق به نام آزادگان سال‌هاست که توسط عراق با سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است و حق ملت ایران به خاطر تحریم‌ها در حال ضایع شدن است. همین‌طور است میدان نفتی آرش در دریای خزر که میان ایران و آذربایجان مشترک است. ایران فرصت‌های زیادی را خصوصا در حوزه نفت و گاز از دست داده است و همسایه‌ها نهایت استفاده را برده‌اند. در این میان آنکه مظلوم واقع شده است ملت ایران است که قربانی شعارهای نامعقول گردیده و کشورش از توسعه باز مانده است. با بازگشت به برجام، کشور را از وضع ناهنجار موجود نجات دهید. برادران سپاه نیز چنان‌که قبلا گفته‌اند، راضی به پیوند زدن برجام به سپاه نیستند. آنها راه بی‌اثر کردن فشارهای امریکا را پیدا خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۸ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: