ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا و اروپا در جستجوی

راه حلی برای مذاکره با روسیه

ترجمه و تدوین

 
 
 
 
 

 

امریکا و متحدان اروپائی آن در "ناتو" که حاضر نبودند یک گام از شعار شکست قاطع روسیه در اوکراین عقب نشینند، حالا زمزمه مذاکره با روسیه را آغاز کرده اند. سران ایتالیا، فرانسه، آلمان به همراه رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز به کیف رفتند و با زلنسکی دیدار و گفتگوئی کردند که جزئیات آن فاش نشده است. آنها مدعی ارسال کمک نظامی به زلنسکی شدند، اما همزمان با آن اشاره کردند که در بازسازی کیف حاضرند مشارکت کنند. آنها نیز اشاراتی به مذاکره با روسیه کردند. همین اشاره گذرا و کوتاه مهم ترین اظهار نظر آنها درباره این سفر بود و نشان داد که آنها به کیف رفتند و با زلنسکی دیدار کردند تا طرح صلح ومذاکره با با او درمیان بگذارند. صلح و مصالحه ای که در عمل و فعلا اوکراین را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند. البته اگر مسکو آن را بپذیرد، زیرا "مدویدوف" قائم مقام شورای عالی امنیت ملی روسیه که در گذشته نخست وزیر و یک دوره رئیس جمهور روسیه نیز بوده، در تازه ترین مصاحبه ای که هفته گذشته با او انجام شد گفت "تا دوسال دیگر، اساسا کشوری بنام اوکراین در نقشه جهانی نخواهیم داشت." از سوی دیگر در پارلمان روسیه طرح هائی با هدف لغو قرار داد استقلال سه جمهوری پری بالتیک (لتونی، استونی، لیوانی) بعنوان سرزمین های روسیه مطرح شده است. در جبهه های جنگ در اوکراین نیز عملا شرق این کشور مستقل شده است و ارتش اوکراین با همه کمک های تسلیحاتی که از طرف ناتو به آن شده درحال از هم پاشیدگی است.

رسانه های نزدیک به کاخ سفید روز پنجشنبه از افزایش نگرانی ها در مورد تندرو روی های زلنسکی در کی یف و تشدید وخامت اوضاع در میدان نبرد خبر دادند.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه مسئله مذاکره با روسیه را رسما مطرح کرد و گفت: ایالات متحده به کمک اوکراین «تا حد ممکن» ادامه خواهد داد، «اول در میدان جنگ و سپس در نهایت بر سر میز مذاکره. ما فکر می کنیم که این باید با دیپلماسی به پایان برسد."

سالیوان در مرکز امنیت جدید آمریکا  (CNAS)، یک گروه لابی مستقر در واشنگتن دی سی نزدیک به حزب دموکرات صحبت می کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفته است که ممکن است اوکراین مجبور شود برخی از مناطق را برای رسیدن به صلح واگذار کند. سالیوان نیز گفت که چنین تصمیمی کاملاً به کی یف بستگی دارد. ما قصد نداریم آنها را برای دادن امتیازات ارضی تحت فشار قرار دهیم.

ظهارات سالیوان پس از گزارشی از NBC منتشر شد که در آن ادعا شد برخی از مقامات آمریکایی و اروپایی "به طور فزاینده ای نگران هستند که حمایت از کیف در جنگ در اوکراین غیر ممکن شود " و "بی سر و صدا در حال بحث " هستند که از زلنسکی،  بخواهند تا "عموم تندروها را آرام کند".

 

https://www.rt.com/news/557282-ukraine-us-goals-diplomacy/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۸ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: