ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صدراعظم اسبق آلمان: نیازمند مواد خام روسیه هستیم

فروش نفت و گاز روسیه

با "روبل"هفته دیگرآغاز میشود

 
 
 
 
 

 

اروپا و بویژه "آلمان" خواهند توانست روسیه را تحریم نفتی و گازی کنند؟ روسیه اعلام کرده که از اول ماه می، گاز و نفت خود را تنها با "روبل" می فروشد و برای این کار یک حساب بانکی در مسکو باز کرده که خریداران باید دلار و یوروی خود را در آنجا به روبل تبدیل کرده و سپس نفت و گاز را با محاسبه روبل بخرند. معیار و قیمت گذاری روبل نیز بر حسب طلا قیمت گذاری می شود و این یعنی دور زدن "دلار" و "یورو" و در آوردن بازار جهانی از زیر بار این دو ارز!

مدودف نخست وزیر سابق روسیه که اکنون قائم مقام شورای عالی امنیت ملی روسیه است، در تازه ترین اظهار نظر خود در این باره گفته است:

" طبق داده‌های اخیر صندوق بین‌المللی پول، اروپا قادر نخواهد بود بیش از شش ماه بدون گاز روسیه دوام آورد که البته در واقع یک هفته هم نخواهد توانست دوام بیاورد»

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که جنگ اوکراین باعث بالا رفتن شدید قیمت مواد غذایی، کمبود برخی اقلام خوراکی و حتی جیره‌بندی در فروشگاه‌های انگلیس شده است. نرخ تورم در انگلیس بر اثر پیامدهای ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، همه‌گیری کرونا و افزایش بهای سوخت در هفته‌های اخیر، از میانگین ۲ درصد در سال گذشته به ۷ درصد رسیده است.

صدراعظم اسبق آلمان "شرودر" نیز گفته است: منزوی کردن روسیه ممکن نیست. آلمان نیازمند مواد خام روسیه است، چرا که تنها تولیدات مسکو نفت و گاز نیست، بلکه فلزات نادری نیز وجود دارد که جزو مواد خام به حساب می‌آیند و نمی‌توان به آسانی و سادگی آن را با دیگر فلزات جایگزین کرد. تاکنون مجارستان، ایتالیا، اسلواکی، اتریش، ازمنستان و چند کشور دیگر شرط روسیه برای فروش نفت و گاز با "روبل" را پذیرفته اند و باحتمال بسیار آلمان نیز چنین خواهد کرد.

رئیس اتحادیه اروپا "بورل" نیز در تازه ترین اظهار نظرش گفت: «احتمال تحریم نشدن نفت روسیه

 یا گاز کمتر تحریم شود وجود دارد. تحریم گاز روسیه به ضرر اروپاست.

صدراعظم آلمان نیز گفت: تحریم ناگهانی گاز روسیه برای اوکراین صلح به ارمغان نمی‌آورد. این برای کشور ما و برای کل اروپا عواقب جدی خواهد داشت. برای آلمان مهم است که از یک بحران اقتصادی جدی اجتناب کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: