ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

راشا تودی:

چین از موشک بالستیک

مافوق صوت خود رونمائی کرد!

 
 
 
 

 

رسانه‌های جمهوری خلق چین، گزارش می‌دهند که این کشور با دستیابی به تکنولوژی جدید، یک موشک ما فوق صوت ضد کشتی به نام YJ-21 را اخیراً رونمایی کرده است. به گفته کارشناسان نظامی این موشک بالستیک ما فوق صوت، با برد 1500 کیلومتر، در خدمت نیروی دریایی چین قرار گرفته است. تحلیلگران سیاسی بر این نظر می‌باشند که با دستیابی جمهوری خلق چین به چنین سلاحی این کشور را به برتری نظامی قابل توجهی در آسیا و اقیانوس آرام و در درجه نخست بر ایالات متحده آمریکا رسانده است. تصاویر ویدیوئی از این موشک، توانایی هر چه بیشتر قدرت دریایی چین را در آستانه 73 مین سال روز تاسیس نیروی دریایی این کشور نشان می دهد.

نشریات تخصصی که در شبکه‌های اجتماعی چین انعکاس یافته است، پرتاب موشک YJ-21 را از جدید ترین و بزرگ‌ ترین ناوشکن های موشکی نیروی دریایی ارتش آزادی بخش جمهوری خلق چین نشان می دهد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این کشتی‌ها قادر خواهند بود تا 112 موشک مافوق صوت را توأماً به هدف‌های مورد نظر شلیک کنند.

روز 19 آوریل نیز تصاویری در شبکه‌ های اجتماعی چین انتشار یافت که یک بمب افکن H-6N  استراتژیک تولید چین، یک موشک YJ-21 را حمل می کرد. این مدل هواپیمای دور پرواز نظامی چینی است که از روی مدل اصلاح شده هواپیمای «استراتژیک» اتحاد شوروی Tu-16 گرفته شده است.
واسیلی کاشین، کارشناس نظامی ومحقق ارشد دانشکده عالی اقتصاد روسیه، در مصاحبه با
RT، (روسیه امروز) یادآور شد، جمهوری خلق چین، در حال توسعه فناوری تسلیحات مافوق صوت خود بر اساس موشک های بالستیک است.

-----

همزمان با این رونمائی ها و قدرت نمائی نظامی چین، وزیر امور خارجه ژاپن روی عرشه ناو هواپیما امریکایی ظاهر شد و اعلام کرد که در مورد جزایر "کوریل" که مورد اختلاف ژاپن و روسیه است، از این پس به زبانی دیگر با روسیه سخن خواهد گفت.

امریکا با انگلستان و استرالیا در تدارک یک "ناتو" در آبهای دور هستند که هدف از آن تدارک مقابله با چین است. ژاپن نیز بسرعت نظامی شده و به این مثلث خواهد پیوست. با هدف تشکیل این ناتو، در اواخر سال 2021 استرالیا قرار داد 17 میلیارد دلاری خود برای خرید زیر دریائی از فرانسه را لغو کرد و خرید زیر دریائی از امریکا را جانشین آن کرد. واکنش های اعتراضی مکرون و فرانسه دراین زمینه بی نتیجه ماند و آنها فرانسه را جا گذاشته و به راه خود رفتند. استرالیا که معمولا در مناقشه های نظامی جهان نقش آفرین نبود و حضور نداشت، اکنون نه تنها مرکز تشکیل ناتوی جدید شده، بلکه در جریان تحریم های جدید علیه روسیه نیز با امریکا و انگلیس همگام شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: