ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی سن پطرز بورگ و دیدار با دبیرکل سازمان ملل

روسیه تصمیم خود را

برای واکنش های خرد کننده گرفته! 
 
 

 

 

پوتین در اجلاس مقامات دولتی و قضائی که در سن پطرزبورگ برگزار شد و همچنین در دیدار با دبیرکل سازمان ملل که درباره جنگ اوکراین به روسیه سفر کرده و سپس راهی اوکراین شد، سخنانی گفت که ما از مجموعه آنها خلاصه زیر را استخراج کرده ایم:

ولادیمیر پوتین: دشمنان کشور ما به ساخت سلاح های ژئوپلیتیک سرعت بخشیده اند. آنها به روسوفوبیا و نئونازی ها تکیه کردند و سال به سال با وقاحت کشور همسایه ما، اوکراین را به "ضد روسیه" تبدیل کردند. کسی روی ایجاد "ضد روسیه" در سرزمین های تاریخی روسیه نمی تواند حساب کند. اوکراین را با همین هدف به رویارویی مستقیم با کشور ما سوق دادند. من فکر می کنم بخش بزرگی از مردم اوکراین این را درک کرده و با آن مخالف هستند.

ادعای رژیم کی‌یف برای داشتن تسلیحات هسته ای، استقرار شبکه ای از آزمایشگاه های بیولوژیکی غربی در خاک اوکراین، عرضه بی وقفه مدرن ترین سلاح ها به اوکراین، تاییدی است بر واکنش درست و به موقع ما.

ما تلاش‌هائی را  برای تجزیه و نابودی کشورمان به یاد داریم، اما همه این تلاش‌ها با شکست مواجه شد. مخالفان فدراسیون روسیه در جهان، کشور بزرگ و مستقلی مانند روسیه را نمی‌خواهند.

اقتصاد روسیه در برابر فشارهای اقتصادی غرب مقاومت کرده است. تاثیر تحریم‌هایی که در غرب آن ها را خردکننده می‌دانستند، فروریخت. روسیه حامیان زیادی در خارج از کشور دارد. لازم است اطلاعات واقعی به کسانی که می خواهند بدانند منتقل شود.

بار دیگر تاکید می کنم که اگر کسی قصد مداخله در رویدادهای جاری در اوکراین را از خارج داشته باشد و تهدیدات راهبردی برای روسیه ایجاد کند برای ما قابل قبول نیست و  باید بدانند که حملات تلافی جویانه ما سریع و برق آسا خواهد بود. ما همه ابزارها را برای این واکنش سریع داریم. برای نمونه در حال حاضر هیچ کشور دیگری نمی تواند مشابه آن ابزارهائی را داشته باشد که ما در اختیار داریم. لاف نمی زنیم. در صورت نیاز از آنها استفاده خواهیم کرد و من می خواهم همه این را بدانند. ما همه تصمیمات را در این مورد گرفته‌ایم!                 

 

در دیدار با دبیرکل سازمان ملل:

مشکل اوکراین پس از کودتای 2014 به وجود آمد. ما سعی کردیم در اجلاس مینسک راه حلی برای مشکل پیدا کنیم اما دولت کیف به محاصره مردم دنباس ادامه داد و فشار نظامی به مردم را بیشتر کرد.  روسیه برای جلوگیری از نسل کشی مردم در دونباس مجبور شد جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک را به رسمیت بشناسد.  اکنون هم فدراسیون روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند.  پس از توافقاتی که در ترکیه شد و نیروهای ما از بوچا خارج شدند  نیروهای زلنسکی در این شهر با هدف تحریک احساسات و تبلیغات علیه روسیه دست به اقدامات و جنایاتی زدند که ارتش روسیه هیچ نقشی در آن نداشت. ما می دانیم چه کسی در بوچا چه کاری انجام داده است. ارتش اوکراین مانند داعش عمل می‌کند. با کمک ما 140 هزار نفر ماریوپل را ترک کردند. آنها می توانند به هر کجا که می خواهند بروند، ما آنها را نگه نمی داریم، کمک و حمایت هم می کنیم. ما با آن نظامیانی که در پناهگاه زیرزمینی "آزوفستال" در اوکراین پنهان شده اند در تماس هستیم و از آنها خواسته ایم تسلیم شوند تا زنده بمانند. اکنون هم از سازمان ملل و صلیب سرخ دعوت می کنم بیایند تا ببینند اسیران جنگی اوکراینی چگونه در فدراسیون روسیه نگهداری می شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: