ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش به خوانندگان

و علاقمندان به انتشار پیک نت

 
 
 
 
 

 

پس از چند روز وقفه، پیک نت به روز شد و نظم انتشار آن مانند گذشته ادامه خواهد یافت. این وقفه دو دلیل داشت:

1- چند روز تعطیل عید فطر که بدلیل شک و تردید در دیدن ماه نو، عملا از دو روز به سه روز تبدیل شد و ایران رفت برای تعطیلاتی که نزدیک به یک هفته طول کشید. حدس زده می شود که شمار کسانی که با استفاده از این تعطیلات به سفر رفتند، چند میلیون بیش از آمار سفرهای نوروزی باشد، بویژه که هوای نسبتا گرم نیز به یاری مسافران آمد و از سیل و سیلاب های نوروزی هم خبری نبود. علاوه بر مشهد که لبریز از مسافران بود، تنها نزدیک به یک و نیم میلیون نفر به گیلان رفتند. تهران عملا در روزهای هفته گذشته خلوت ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. انتشار پیک نت که پیوسته نگاهش به داخل کشور و خوانندگان درون کشور است، از جمله به همین دلیل چندان مفید نبود.

2- ما بدلیل اشکال تراشی های شرکت ها آلمانی و فرانسوی دارنده "سرور" و این پیش بینی که در هر کشور اروپائی این اشکال تراشی سیاسی که خواهان نوعی سانسور خودخواسته از ما بود، چاره ای نیافتیم جز آن که "سرور" خود را از اروپا بیرون ببریم. بیم از آن بود که شرکت های اروپائی به یکباره تمام دریچه های دسترسی ما به آرشیو 30 ساله را ببندند که این امر برای ما یک فاجعه بود، چرا که دیگر دسترسی به حاصل 30 سال زحمت ما برباد می رفت. بدین ترتیب ما از اروپا رفتیم به هندوستان و یک قرار داد چند ساله با یک شرکت هندی بسته و "سرور" جدیدی را کرایه کردیم. انتقال آنچه که روی "سرور" قبلی داشتیم، از اروپا به هندوستان زمان بُرد و ما استفاده از تعطیلات چند روزه توانستیم کار انتقال حجم عظیم فیلم و عکس و مطالب را با همکاری شرکت هندی به سرانجام برسانیم. تمام "کد"ها را نیز توانستیم تغییر بدهیم. برخی خرده کاری ها باقی مانده که چیز مهمی نیست و انجام خواهد شد.

این گزارشی بود که ما لازم میدانستیم به خوانندگان خود بدهیم و در پاسخ به همه پیام هائی که همراه با نگرانی از ادامه انتشار پیک نت در این مدت دریافت کردیم می نویسیم: نگرانی شما، دلگرمی ماست اما هرگز از یاد نبرید که انتشار پیک نت با هزینه ای همراه است که ما بسختی آن را تامین می کنیم. از جمله برای همین انتقال "سرور" از اروپا به هندوستان ما متحمل هزینه ای نسبتا سنگین شدیم. یگانه انتظار ما از همه علاقمندان به انتشار پیک نت آنست که آبونمان خود را، هر اندازه که اندک هم باشد، بصورت منظم پرداخت کنند تا ما همزمان با تلاش برای انتشار اخبار تحیلی خود، نگران هزینه ماهانه انتشار آن نیز نباشیم. پیک نت یک فیسبوک دل خواسته نیست، یک نشریه اینترنتی است ما نام آن را "روزنت" گذاشته ایم. شما روزنامه ای را در جهان سراغ دارید که بدون آگهی تبلیغاتی و تک فروشی توانسته باشد به حیات خود ادامه بدهد؟ ما آگهی قبول نمی کنیم، با گرفتن پول مقاله منتشر نمی کنیم، هیچ منبع درآمدی نداریم جز یاری خود خوانندگان. فکر نمی کنید، در حد خود باید آبونمان آنچه را می خوانید پرداخت کنید؟

 

آدرس پی پال پیک نت:

4peiknet@gmail.com

حساب بانکی پیک نت:

A: Khodai
DEUTSCHE BANK

31100700240459374500


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: