ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چند نمونه را بخوانید

رسانه ها و مقامات ایران

نه از امروز و نه از دیروز خبر ندارند

 
 
 

 

 

ماجرای اوکراین و بازتاب خبری آن در رسانه های داخلی عمق دنباله روی این رسانه ها را از اخبار تحریف شده و پیچیده شده در بسته سیاست خارجی امریکا و اروپا را نشان داد. همچنین بیشتر بی اطلاعی و کمتر چشم دوختن به دست امریکا و اروپا را در میان دولتمردان و نمایندگان مجلس.

دهها نمونه برای اثبات این ادعا داریم که نیاز به آرشیو کردن آن نبوده و نیست زیرا هر روز تکرار می شود. شما بخوانید از قول حمید حسینی رئیس هیات مدیره اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی در جمهوری اسلامی و بی خبری و روسیه ستیزی اش را:

او روز گذشته گفت:

"با تخفیف ۳۰ دلاری روس‌ها در برابر تخفیف ۲۰ دلاری ما، روسیه بازارهای نفت ایران را خواهد گرفت!"

بلافاصله این اظهار نظر در تمام رسانه های داخلی بازتاب یافت بی آن که کوچکترین همتی برای تحقیق درباره درست و نادرست بودن به خرج داده شود و آقای حمید حسینی را هم با خبر کنند.

گازپروم سالهاست گاز روسیه را به آلمان با 30 در صد تخفیف می فروشد و آلمان نیز آن را به دیگر کشورهای اروپائی می فروشد. این چه ربطی به ایران و جنگ اوکراین دارد؟ جز این که روسیه ستیزی را دامن می زنید؟ البته یک ربط مهم دارد و آن این که اتحادیه هائی مانند اتحادیه صادر کنندگان نفت و گاز و پتروشیمی چشمشان دنبال دلار است و لفت و لیس آنجا نهفته است! هند نیز در تازه ترین پیشنهادش به روسیه برای خرید گاز از این کشور خواهان همان 30 در صد تخفیفی شده که روسیه سالهاست به آلمان میدهد.

حالا این اظهار فضل امیر کلهر را هم بخوانید که سحام نیوز فورا چسبانده به تنور:

شوروی، آلمان را اشغال کرده بود. گوشت نبود و اگر بود گران بود. مردم اسب‌های زخمی را می‌کشتند و گوشتشان را بر می‌داشتند. حالا در ایران و یکی از روستاهای کردستان، اسب را کشته‌اند تا گوشتش را بین مردم توزیع کنند. "

در کدام کتاب تاریخ نوشته شده که شوروی آلمان را اشغال کرده بود؟

حالا این یک بام و دو هوا در آشفته بازار رسانه ای در ایران را در خبری که روز گذشته معاون

 برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد دنبال کنید:

«معاون دیپلماسی اقتصادی با اشاره به سفر وزیر نفت به کوبا و حضور هیات کوبایی در تهران بحث تهاتر با کوبا را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: " تهاتر با کوبا به طور جدی پیگیری می‌شود و بنا شده به طور سیستماتیک در ازای صادرات نفت غلات مورد نیاز خود را تامین کنیم. ضمنا واردات گوشت قرمز تازه از روسیه و پاکستان آغاز شد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: