ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظرات فرمانده ناتو و رئیس ستاد ارتش امریکا

چین و روسیه می خواهند

نظم جهانی را تغییر بدهند!

موسسه راهبردی روسترات

ترجمه- کیوان خسروی

 
 
 

 

 

ائتلاف آتلانتیک شمالی باید به حفظ رابطه  با روسیه از جمله برای کاهش خطر، به کنترل تسلیحات ادامه دهد. این مسئله را «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد. «ریا نووستی» سخنان «استولتنبرگ» را چنین گزارش کرد:

"روابط ناتو با روسیه تغییر کرده است... اما روسیه همسایه ناتو است، ناتو باید به حفظ روابط با روسیه از جمله کاهش خطر، شفافیت، کنترل تسلیحات ادامه دهد."

در این میان، دبیرکل ناتو پیشنهاد کرد که "گفتگوی پرمعنی (با آلیانس) دیگر به نفع روسیه نیست." به گفته »استولتنبرگ»، ائتلاف از اعزام نیرو از کشورهای عضو خود به اوکراین حمایت نخواهد کرد. «تاس» به نقل از او می نویسد: «ما بررسی خواهیم کرد که چه کارهای دیگری را می توانیم برای آسیب رساندن به روسیه انجام دهیم، از جمله تحریم ها، اما من انتظار دارم که هیچ کشور ناتو از اعزام نیروهای ناتو به اوکراین حمایت نکند. ما نباید نیروهای ناتو را به اوکراین و هواپیماهای ناتو را به حریم هوایی اوکراین بفرستیم، زیرا ما مسئول جلوگیری از جنگ بین روسیه و ناتو هستیم».

بطور همزمان رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا «مارک میلی» اعلام کرد: احتمال درگیری گسترده بین قدرت های جهانی افزایش یافته است. «ما در حال ورود به جهانی هستیم که از ثبات کمتری برخوردار است و احتمال درگیری بین‌المللی مهم بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است و نه در حال کاهش». به گفته وی، روسیه و چین «قدرت های جهانی» هستند و پتانسیل نظامی قابل توجهی دارند. آنها به دنبال تغییر اساسی نظم جهانی موجود هستند.

https://russtrat.ru/news/6-aprelya-2022-1300-9814


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: