ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبر جمهوری دونتسک اعلام کرد

ارتش جمهوری "دونتسک"

شهر ماریاپل را در اختیار گرفت

 
 
 

 

 

چه تعداد آنها کشته و یا اسیر شده اند. مهم ترین محلی که نزدیک به 3 هزار نیروی نظامی گردان فاشیست ها و ارتش اوکراین و نظامی های عضو ناتو از کشورهای مختلف در آن پناه گرفته بودند، پناهگاهی بود که در زمان اتحاد شوروی در ماریاپل و با هدف پناه گرفتن مردم شهر در آن، در صورت حمله نظامی به اتحاد شوروی ساخته شده بود. این پناهگاه در عمق زمین و با سقف 2 تا 3 متر بتنی در کنار یک نیروگاه بزرگ برق اتمی ساخته شده بود. به گفته رادیو جنوب فرانسه که اخبار روسیه را پخش می کند، به نظامی هائی که خود را به این پناهگاه رسانده بودند بارها پیام داده شده بود :یا تسلیم شوید و منتقل شوید به سیبری و یا کشته خواهید شد". نیروهای گردان چچن ها نیز در این پیروزی نقش مهمی را برعهده داشتند.

بصورت همزمان، شبکه سی. ‌ان. ‌ان بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از صف ۱۳ کیلومتری کاروان نظامی ارتش روسیه گزارش داد که این صف نظامی به طرف مناطق جنوب شرقی اوکراین درحرکت است. (احتمالا برای رسیدن به شهر بندری اودسا).

درباره تجهیزات وسیع نظامی که طی 8 سال و پیش از ورود ارتش روسیه به اوکراین ناتو به اوکراین منتقل کرده و سنگرها و پایگاههای نظامی در نقاط مختلف اوکراین با هدف آمادگی جنگی علیه روسیه ایجاد کرده بود، به مصاحبه رهبر جمهوری "دونتسک" در همین شماره پیک نت مراجعه کنید. این مصاحبه اندک زمانی پیش از ورود ارتش روسیه به اوکراین، از سوی روزنامه "یونگه ولت" چاپ آلمان انجام شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: