ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشریه "پولیتیکو":

روسیه روی پل پیروزی

در جنگ اوکراین است!

 
 
 

 

 

نشریه آمریکایی "پولیتیکو" پیرامون جنگ اوکراین نوشت:

با استناد به برخی شواهد و با وجود تحریم های گسترده به رهبری غرب علیه روسیه، این کشور درحال حرکت روی ریل پیروزی در جنگ اوکراین است. اگر تصور می کنید روسیه پیروز این نبرد نیست، این مساله را در نظر بگیرید که درآمد ماهیانه صادرات گاز مسکو نسبت به سال گذشته سه برابر شده؛ مارین لوپن نامزد حزب «مجمع ‌ملی» فرانسه که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافته، یک بلوک سیاسی طرفدار روسیه را رهبری می کند و رهبران غربی برای ترغیب ولادیمیر پوتین به حل و فصل اختلافات با اوکراین وارد مسکو می شوند.

صدراعظم اتریش اولین رهبر غربی بود که از زمان ورود ارتش روسیه به اوکراین، شخصا با پوتین در مسکو دیدار کرد.  اتریش با برخورداری از روابط تجاری تاریخی با روسیه، طرفی نسبتا نزدیک به مسکو در نظر گرفته می شود.

آن سوتر، در آمریکا جو بایدن رئیس جمهوری این کشور با نارندرا مودی نخست وزیر هند ملاقاتی مجازی و بی نتیجه داشت که هدف آن پایان دادن به بی طرفی دهلی نو در مورد جنگ اوکراین عنوان شد.

فعلا پوتین برنده جنگ اقتصادی است و تصویری بسیار مغشوش از اوضاع وجود دارد.

بانک جهانی پیش بینی کرده است که اقتصاد اوکراین در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵ درصد کوچکتر میشود که این رقم ۴ برابر انقباض ۱۱ درصدی روسیه است. بدترین سناریویی که این بانک پیش بینی کرده، کاهش ۷۵ درصدی تولید ناخالص داخلی اوکراین است.

در آنسو، درباره گاز روسیه نشان می دهد که صادرات این کشور رو به افزایش است و قیمت ها در مقایسه با سال قبل رشد داشته است.

در ژانویه ۲۰۲۲، روسیه ۹.۵ میلیارد دلار از خط لوله های گازی درآمد کسب کرد که این رقم در سال قبل از آن ۳.۴ میلیارد دلار بود، ضمن اینکه ۱.۳ میلیارد دلار دیگر نیز از صادرات گاز طبیعی مایع یا ال ان جی به دست آورد.

برای اولین بار، صادرات گاز روسیه به ارزش ۱۰.۸ میلیارد دلار از صادرات نفت این کشور به ارزش ۱۰.۱ میلیارد دلار پیشی گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: