ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبر های روسیه و اوکراین

که بازتابی در رسانه های غرب نداشت

 
 
 

 

 

راشا تودی- پاول سولوچ، رئیس دفتر امنیت ملی لهستان که در سفر اخیر "آندری دودا" رئیس جمهور لهستان به اوکراین وی را همراهی کرد، گفت. زلنسکی و دیگر رهبران اوکراین، همینطور سربازان و مردم عادی عزم راسخ دارند که در جنگ با روسیه پیروز میدان شوند. در هر صورت، جوامع اروپایی از جمله مردم لهستان باید همه بتوانند تفنگ بدست گرفته و شلیک کنند. همه باید آمادگی داشته باشند تا با کمک رسانی به اوکراین بشتابند. در آن کشور نه تنها سربازان بلکه نیروهایی وجود دارند که از غیر نظامیان محافطت می کنند.

+++

در نظر خواهی های اخیر آلمان 49 در صد شهروندان این کشور از سیاست شولتس، صدر اعظم این کشور اعلام ناراضی کردند. این شاخص کمترین میزان حمایت مردم آلمان از صدر اعظم این کشور در دوران تصدی وی به عنوان صدر اعظم آلمان است. دراین نظر سنجی  تنها 35 در صد مردم آلمان از سیاست های صدر اعظم این کشور اعلام رضایت کرده اند. در این نظر سنجی حدود 1هزار نفر شرکت داشتند.

+++

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، در روز های اخیر سازمان نظامی ناتو در شمال نروژ، در قطب شمال مانورهای نظامی وسیعی را انجام داده است. در این رابطه نیکولای کورچونوف، نماینده وزارت امور خارجه روسیه در سازمان ملل در واکنش به فعالیت این سازمان نظامی با نگرانی گفت، این فعالیت‌های نظامی نه تنها کمکی به امر صلح نخواهد کرد بلکه بیشتر وضعیت موجود را دشوار تر خواهد کرد.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود، تقریباً تمام حوزه های قطب شمال بخشی از منطقه امنیتی روسیه است.

***

در تلویزیون دولتی روسیه، پس از غرق شدن رزمناو روسیه در آبهای دریای سیاه، با صراحت مطرح شده که با این حادثه، عملا جنگ سوم جهانی آغاز شده است. (سخنان جنگ طلبانه رئیس دفتر امنیت ملی لهستان در سفر به اوکراین نیز همین را تشویق می کند)

 - شماری از اعضای گروه های مسلح فاشیست که از ماریاپل گریخته بودند در ورودی کریمه بازداشت شدند. آنها می خواستند از طریق کریمه راهی روسیه شوند که مورد شناسائی مرزبانان قرارگرفته و بازداشت شدند. آنها خود را پناهجو معرفی کرده بودند.

- وزارت دفاع روسیه در جستجوی موبایل برخی دستگیر شدگان اوکراینی به اسناد تازه ای درباره برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین دست یافته اند. وزارت دفاع روسیه اسامی کارمندان آمریکایی و اروپایی مرکز فناوری بیولوژیک اوکراین (UNTC) را که در راستای منافع برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا مشغول تحقیق بودند، اعلام کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: