ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ادعای واشنگتن پست

یادداشت حامل هشدار روسیه

خطاب به امریکا و اروپائی ها

 
 
 
 
 

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شهر بندری و راهبردی ماریوپل را بطور کامل از جنگجویان آزوف، مزدوران خارجی و نیروهای مسلح اوکراینی پاکسازی کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزود: «ارتش اوکراین و دیگر نهادهای مسلح اوکراینی تا کنون 23 هزار نفر از نیروهایشان را از دست داده‌اند.» بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات طرف اوکراینی در شهر ماریوپل به بیش از 4 هزار نفر بوده است.

این در حالی است که دولت بایدن چهارشنبه گذشته از کمک تسلیحاتی 800 میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد.

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت «جو بایدن» تا کنون 3.2 میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین انجام داد که شامل 2.6 میلیارد دلار از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌باشد.

وزیر خارجه اوکراین هفته پیش و پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در پیامی توییتری نوشت: «من امروز اینجا آمدم تا درباره سه چیز خیلی مهم صحبت کنم: تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات».

دور اخیر کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین شامل ترکیبی از تسلیحات و دیگر تجهیزاتی است که واشنگتن پیشتر در اختیار کی‌یف قرار داده بود و همچنین قابلیت‌های جدیدی است که پیشتر برای اوکراین ارسال نشده بود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز جمعه مدعی شد به یادداشت هشدارآمیز روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها دست یافته است.

این روزنامه نوشت، روسیه این هفته یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش درباره ارسال محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: