ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ترجمه آزاد ومضمونی از مصاحبه ژنرال ارتش آلمان

بجای مذاکره، نباید اوکراین را

تبدیل به انبارسلاح سنگین کرد

 
 
 
 
 

 

"اریش واد" ژنرال ارتش آلمان که در گذشته مشاور نظامی آنگلا مرکل صدر اعظم وقت این کشور بود، در مصاحبه ای که مجله معروف "اشترن" آلمان آن را منتشر کرد، گفت:

ارسال سلاح های سنگين به اوکراين  راه جنگ جهانی سوم را باز می کند. درحالیکه راه حل مناسب حفظ آرامش و کاهش درگیری است. ارسال سلاح های دارای سیستم های پیچیده اوکراین را مخزن سلاح می کند. سلاح هائی به اوکراین فرستاده می شود که استفاده از آنها نیازمند سال ها آموزش است. ما در حال خطابه های جنگی هستیم و میدانید که راه جهنم همیشه با نیت خوب هموار شده است. باید برای پایان جنگ جاری میان روسیه و اوکراین فکر کنیم. اگر ما جنگ جهانی سوم را نمی خواهیم، باید از منطق تشدید نظامی خارج شده و مذاکرات را آغاز کنیم. ما اگر پوتین را مستند و دیوانه خطاب کنیم، آنوقت چگونه با او گفتگو کنیم؟

جنگ اوکراین غیرقانونی و وحشتناک است، اما قابل مقایسه با جنگ های اخیر نیست. شما جنگ های عراق، سوریه، لیبی، افغانستان را فراموش نکنید. جنگ اوکراین از هیچکدام از این جنگ ها وحشتناک تر نیست.

چقدرغیرنظامی کشته شد و قتل عام انجام شد. همه میدانیم که درجنگ مردم بیگناه کشته می شوند. در جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ صدها هزار غیرنظامی کشته شدند.

به عنوان مثال گفته شد که روس ها یک زایشگاه را زیر آتش گرفتند. باید دید این کار عمدا انجام شد؟ من فکر نمی کنم پوتین قصد چنین کاری راداشت. چرا باید این کار را می کرد؟ خسارت ها در اوکراین تا کنون بسیار پایین تر از عراق یا افغانستان و لیبی بوده است.

متهم کردن پوتین به  اشغال اوکراین و کریمه که حوزه نفوذ ژئوپلیتیک روسیه است. شما ببینید که هنوز درامریکا دکترین مونرو معتبر است و به آن عمل می شود. این دکترین میگوید هیچ مداخله ای از سوی قدرت های خارجی در قاره آمریکا تحمل نمی شود و کارائیب قطعا حوزه نفوذ امریکاست. بحران موشکی کوبا را بخاطر بیاورید. حتی اگر کسی بخواهد دموکراتیزه شدن جهان را با حسن نیت پیش ببرد، اول نگران حوزه های نفوذ خود است.

پوتین تغییر رژیم در اوکراین را که در اصل هدفش بود، پس از خروج گسترده از منطقه کیف، کنار گذاشته است. به همین دلیل است که بنظر من شانس مذاکرات کم نیست. اوکراینی ها ثابت کرده اند که به طور مؤثری از کیف پایتخت خود دفاع کرده اند و علاوه بر این، نبرد دفاعی موفقی را علیه حریف برتر پیش بردند. روس ها به نوبه خود مقداری دستاوردهای زمینی در شرق و در ساحل دریای سیاه به دست آوردند. این ها بدترین شرایط برای آتش بس و مذاکرات صلح نیست و برای هر دو طرف بهتر از آن است که به خود اجازه دهند با نتیجه ای نامشخص بیشتر در باتلاق یک جنگ طولانی فرو بروند.

https://www.stern.de/politik/ausland/ukraine-krieg--ex-merkel-berater-vad-warnt-vor-lieferung-von-schweren-waffen-31775314.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: