ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه زلنسکی با سی ان ان

جنگ در اوکراین

از سال 2014 آغاز شد!

 
 
 
 
 

 

ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه ای که در 17 آوریل با س. ان. ان انجام داد گفت:

"نبرد دونباس بسیار مهم بود" و می تواند "روی کل جنگ" تاثیر بگذارد. بهترین واحدهای ارتش اوکراین در حال حاضر در شرق این کشور مستقر هستند و روسیه آنها محاصره کرده است. منظورم 44 هزار سرباز حرفه ای اوکراینی است که یک "جنگ بزرگ" که از سال 2014 آغاز شد را پشت سر گذاشته اند. (او بطور ضمنی اذعان کرد که جنگ در اوکراین از سال 2014 شروع شد و نه از زمان ورود ارتش روسیه به اوکراین!)

او تاکید کرد که اوکراین حاضر به قبول استقلال مناطقی در شرق این کشور برای پایان دادن به درگیری با روسیه نیست و ارتش اوکراین آماده است 10 سال بجنگد. نبرد در دونباس تعیین کننده خواهد بود. راه حل دیپلماتیک برای حل مناقشه ارجحیت دارد اما مذاکرات صلح «بر اساس اولتیماتوم روسیه» انجام نخواهد شد. ما نمی‌توانیم سرزمین‌های خود را واگذار کنیم، اما باید شکلی از گفتگو با روسیه را پیدا کنیم. البته گفتگو برای جلوگیری از تلفات بیشتر ضروری است. او  در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین پیروز خواهد شد؟ پاسخ داد: بله، البته.

 

سی ان ان خود اضافه می کند: روسیه حمله نظامی خود به اوکراین را در 24 فوریه آغاز و اعلام کرد که می‌خواهد به جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک که استقلال آن‌ها را دو روز قبل از ورود ارتش روسیه به اوکراین امضاء کرد کمک کند زیرا مردم آنها با خطر «نسل‌کشی» روبرو هستند. در پایان ماه مارس، وزیر دفاع روسیه تأیید کرد که تمام اهداف "مرحله اول" عملیات نظامی محقق شده و اکنون "تلاش های اصلی" نیروهای مسلح روی "آزادسازی دونباس" متمرکز خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: