ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با بازرس تسلیحاتی امریکا

درباره مصاحبه کارلسون با پوتین

پوتین با زیرکی و تسلط

با یک میلیارد مردم جهان صبت کرد

ترجمه و تدوین- سیامک زند

 
 
 

 

 

کانال توتیوپی "دانی هایفانگ" با "اسکان ریتر" بازرس تسلیحاتی و از افسران نیروی دریایی امریکا مصاحبه ای در ارتباط با گفتگوی خبرنگار امریکا کارلسون با پوتین انجام داده است.

هایفانگ با اشاره به سخن پوتین در باره فرصتهای متعددی که امریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها داشته و استفاده نکرده از ریتر در باره ارتباط غرب با پوتین پرسید .

ریتر گفت دلیلی ندارد پوتین بدنبال مصالحه باشد چرا که ما داریم به مرزهای ۱۹۹۱ برمیگردیم و ارزش اوکراین از بین رفته و ناتو راهی برای مداخله ندارد و اوکراین راهی جز تسلیم بلاشرط ندارد.

هایفانگ: رویترز بر خلاف واقع گزارش کرده روسیه بدنبال آتش بس است.

ریتر- روسیه کشوری بر مبانی قانون است و قانون اساسی روسیه می‌گوید که روسیه به پنج منطقه از جمله کریمه، دونتسک و خرسون را بدست آورده که اینها اراضی روسیه بودند و روسیه نیازی به مذاکره بر سر آنها ندارد.

ریتر: مصاحبه کارلسون با پوتین اطلاعاتی را در اختیار یک میلیارد نفر قرارداد که چشم همه را، حتی خود کارلسون را باز کرد.

پوتین به تاریخ روسیه توجه دارد و میداند که شهرهای اوکراین مثل اودسا یا خارکف از شهرهای روسیه هستند چرا که کرانه های چپ رودخانه دنپیر همیشه روسی بوده اند.  اگر من سازمان سیا بودم قطعا تیمی حرفه ای  راتشکیل میدادم تا سخنان پوتین را آنالیز کنند. آنچه پوتین در این مصاحبه گفت دقیقا اعلام این نظر بود که مناطق مشخصی در آینده به روسیه خواهد پیوست. متاسفانه سازمان سیا فاسد و سیاست زده شده است.

پوتین در این مصاحبه در سطح فهم همگان صحبت کرد اما خیلی ها متوجه این موضوع نشدند. این مصاحبه در دسترس نسل های آینده خواهد بود و آیندگان به این موضوع پی خواهند برد. مردم این را خواهند فهمیند و سئوال خواهند کرد که چرا ما با این مرد وارد مذاکره نشدیم؟ مشکل چی بود؟

سکات: من در یکی از جشن های پیروزی در روسیه بودم. در سواستوپل. در آنجا موزه ایست که در این روز آنجا بودم. در این موزه (قلعه که به موزه تبدیل شد) ستارگان بسیاری بر سقف نقش بسته است و صدای آنها را میشنوی. انگار ۲۷ میلیون نفر میگویند ما را فراموش نکنید و بدانید برای چه هدفی ما کشته شدیم. امریکایی نمی خواهند این ها را بدانند. ما جشن پیروزی بر فاشیسم را جشن نمیگیریم. چه زمانی این روز یک جشن ملی برای ما هم خواهد شد؟ تازه اگر جشن بگیریم هم مشروب می خوریم و کباب درست میکنم، موسیقی بلند گوش میدهیم. در حالیکه در این روز در روسیه مردم هنگ جاودان را به یاد می آورند. خیلی از قهرمانان جنگ میهنی فوت کرده اند ولی میلیون ها انسان با در دست داشتن عکس قهرمانان گذشته به خیابان می ایند و یاد انسانهایی که مبارزه کردند و مردند را جشن میگیرند. هرگز یاد آنان از بین نخواهد رفت.

کارلسون به بهترین وجه توانست نظر جهان را به این موضوع جلب کند. البته ایلان ماسک و شبکه ایکس خیلی به او کمک کردند.

پوتین عملا هدایت مصاحبه را بر عهده داشت و توانست پیامی را که می خواست  به  همه جهان برساند.

حرکات و بیان بدنی پوتین نشان داد که کاملا مسلط به گفتگو بود.

امیدوارم تاکر که گویا از چین متنفراست، سفری هم به چین بکند. اگر به چین بروی و با رییس جمهور چین مصاحبه کنی در نظرات و افکارت تجدید نظر خواهی کرد. توصیه می کنم به او که برود و سوار قطارهای سریع السیر قرمز چین بشود.

من تاکر را در دُبی دیدم و فکر میکنم قدم بعدی کارلسون باید سفر به چین باشد. حتی اگر هدفش بهم زدن مناسبات چین و روسیه باشد!

البته پوتین و شی جی پینگ با هم رابطه انسانی و صمیمی دارند و رابطه تجاری اقتصادی دو همسایه فراوان است. روابط آنها عمیق است و مسخره است که بایدن فکر کند با خواندن بیانیه در ژنو می‌تواند رابطه آنها را خراب کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: