ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آزاد سازی "آودیوکا"

از چنگ نازی های اوکراین

ساویتسکایا راسیا- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

روز چهار شنبه ۲۱ فوریه ژنرال آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاع مجلس دومای روسیه، به مناسبت تشکیل ارتش سرخ (روز ۲۳ فوریه سال ۱۹۱۸) که بنام مدافعان میهن خوانده می شود در این مجلس  سخنرانی کرد. وی چگونگی فتح منطقه مستحکم "آودیوکا" در اوکراین را یاد آوری کرد و به مدافعان میهن و بنیانگذاران ارتش سرخ، تبریک گفت. او در سخنرانی خود از جمله گفت:

 

ما به همه نسل های گذشته مدافعین میهن بزرگ خود افتخار می کنیم. تاریخ کشورما با تلاش های قهرمانانه افراد متهور و شجاع به ثبت رسیده است. آنها با دشمنانی که استقلال روسیه را به مخاطره می انداختند جنگیدند و میراث شکوهمندی را بجا گذاشتند.

 در طول دو قرن گذشته، میهن ما هشت جنگ ویرانگر را تجربه کرده است و ده ها میلیون نفر جان  خود را در این جنگ ها از دست دادند. دو مورد از آنها دو جنگ جهانی بود.

شجاعت سربازان ما هنگامی برجسته می شوند که دریابیم که در تجاوزهای سوئدی ها، پروسی ها، ارتش های ناپلئون، فاشیسم آلمان هیتلری و بسیاری دیگر را که می توان در این لیست آورد، حتی یک بار پرچم روسیه را که در جنگ به دست دشمن افتاده باشد در هیچ موزه ای در جهان نمی توان یافت.

 (تشویق و تمجید نمایندگان)

 

ما به نیاکان خود افتخار می کنیم که با شجاعت، دلاوری و عشق به میهن، ایثار، استقامت، وفاداری به سوگند و پرچم، میهن ما را نسل به نسل به ما منتقل کرده اند. این آن چیزی است که روسیه را در طول جنگ ها، مشکلات و تحولات جهانی نجات می دهد.

 

با بازگشت به تاریخ روز مدافعان میهن، می خواهم به شما یاد آوری کنم که در سال ۱۹۲۳، بمناسبت پنجمین سالروز تشکیل ارتش سرخ، در بخشنامه ای که از طرف کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد شوروی صادر شد، این روز به عنوان یک روز تاریخی و جشن ملی به ثبت رسید. توجه به این روز تاریخی در طول جنگ بزرگ میهنی شکل ویژه ای یافت. در آن زمان بنا بر شرایط جنگی، امکان برگزاری هیچ مراسم و برپایی جشنی وجود نداشت، اما تیپ های هنرمندان در صفوف ارتش برنامه اجرا می کردند، اقوام مختلف نامه های امیدوار کننده می نوشتند و همواره هدایایی برای جبهه ها ارسال می کردند، به طور کلی، آنها دقیقاً همان روشی را به کار میگرفتند که نسل امروز برای ارتش ما آن را تکرار می کند.

پس از جنگ جهانی دوم، ۵.۱ میلیون شهروند اتحاد شوروی در بیش از ۳۰ جنگ و درگیری مسلحانه در خارج از سرزمین مادری خود شرکت کردند. سربازان و افسران ما در الجزائر، کره، ویتنام، سوریه، مصر، موزامبیک، آنگولا و افغانستان جنگیدند. آتش جنگ های خانمان سوز در جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سابق را خاموش کردند، به حفظ صلح در یوگسلاوی یاری رساندند و مردم اوستیای جنوبی و سوریه را از نسل کشی نجات دادند.

حال امروز کشور ما برای آینده خلق های خود و برای حق استقلال مبارزه سختی را در پیش گرفته است.

حاکمان غرب همچنان به رژیم کیف، سیستم های تسلیحاتی مدرن، سامانه های راکت پرتاب کن چند گانه بسیار متحرک و سامانه های موشکی دور برد ارائه می کنند.

در کل، فعالیت بلوک ناتو به شدت افزایش یافته است، نیروهای قابل توجهی از ایالات متحده و سایر کشورها در مرزهای ما مستقر شده اند.

 با ارزیابی وضعیت کنونی در خط مقدم، به جرأت می توان گفت که نیروهای ما ابتکار عمل را در دست دارند و دشمن متحمل خسارات سنگینی می شود.

روز ۱۷ فوریه منطقه آودیوکا، از اختیار نئو نازی های حاکم بر کیف، خارج شد. در این راستا، من می خواهم در مورد یک عملیات منحصر به فرد به شما بگویم که چگونه آنها منطقه مستحکم "شکار تزار" را تصرف کردند، منطقه ای مستحکم و قدرتمند که مقامات کیف آن را غیرقابل نفوذ می دانستند.

سال گذشته یک لوله زیرزمینی با قطر کمی بیش از یک متر در آنجا کشف شد. نیروهای ارتش ما با کندن بیش از دو کیلومتر در امتداد این لوله، نیروها و گروهی از پیشگامان ارتش، وارد این منطقه مستحکم شده و آنان با منهدم کردن آن پادگان، عملاً راه را برای تصرف آودیوکا، هموار کردند.

(تشویق و تمجید نمایندگان.)

بمناسبت تسخیر آودیوکا، فرمانده کل قوا از واحدهای نظامی که در نبردها شرکت داشتند سپاسگزاری کرد. تعداد زیادی از پرسنل در لیست وجود دارند که من آنها را فهرست نمی کنم. فقط یاد آوری می کنم که در دوره عملیات ویژه نظامی، حدود ۱۲۰ هزار سرباز ما جایزه دریافت کردند که بیش از ۱۰۰ نفر از آنها قهرمانان روسیه شدند.

 

https://sovross.ru/2024/02/21/doblestnym-voinam-rossii-slava


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: