ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۸ اسفند

بی نظمی و بی تفاوتی

دو پدیده کم سابقه انتخاباتی

 
 
 

 

 

انتخابات مجلس دوازدهم، بی نظم ترین و آشفته ترین انتخاباتی است که تاکنون در جمهوری اسلامی برگزار شده است. حتی دسته بندی های راستگرایان نیز اگر صبح به نتیجه قطعی برای لیست واحد می رسند، شب و در مشورت با دوستانشان این دسته بندی را بهم می زنند. هر گروه سعی می کند حسابش را از دیگری جدا کرده و یک لیست واحد بدهد و با این لیست به مجلس برود تا دمار از روزگار طرفداران بقیه لیست ها در بیآورد.

در اردوگاه مقابل نیز وضع بهتر نیست. زمان برای اردوگاه محدود است و فرصت تهیه لیست واحد کم. چند لیست تهیه شده اما اگر در تهران به نتیجه رسیده باشند، در شهرهای کوچک و بزرگ نمیدانند چه کنند. حمایت های فردی و شخصی آغاز شده اما مردم چنان نسبت به اخبار انتخاباتی بی تفاوت اند و چنان به مطبوعات بی اعتماد که این حمایت ها نیز تاثیر چندانی بر آشفتگی صفوف ندارد. از خارج کشور هم تلویزیون ایران اینترنشنال که به حق نام آن را مردم به تلویزیون اسرائیل اینترنشنال تغییر داده اند بی وقفه و از زبان مفسران بلند و کوتاهی که با پول توجیبی ماهانه، صبح تا شب پشت دوربین به خط می کند بر طبل تحریم و شرکت نکردن در انتخابات می کوبد.

از میان لیست های نامنظمی که جدا از لیست راستگرایان (اصولگرایان، پایداریچی ها و قالیبافیون) منتشر شده، با دشواری باید گشت و برخی اسامی را بر اساس عملکرد گذشته آنها در مجلس و یا دیگر نهادهای حکومتی بیرون کشید و روی آنها برای دعوت مردم برای رای به آنها تبلیغ کرد. هنوز در این جبهه نیز یک لیست واحد تهیه نشده، درحالیکه حداقل ۱۵ تا ۲۰ نامزد تائید صلاحیت شده را می توان از میان آنها بیرون کشید و به مردم توصیه کرد به آنها رای بدهند. درتهران کار فراخواندن مردم به پای صندوق رای سخت تر از مراکز استان و شهرستانهاست اما بهرحال پیش بینی می شود که حداقل ۲۰ تا ۳۰ در صد در انتخابات شرکت کنند. البته این پیش بینی نتیجه برخی نظرسنجی های اعلام نشده است و می تواند باصطلاح در دقیقه ۹۰ بیشتر هم بشود.

تا رسیدن دقیقه ۹۰ شاید یک لیست واحد از شامل افرادی نظیرآقایان ایزدخواه که عملکرد قابل دفاعی در مجلس یازدهم داشته، ثابتی، صمصامی، عطاء بهرامی، ابوالفضل ظهره وند، یوسفی، نوبخت، مطهری، پزشکیان و خانم سمیه گلپور و نامزدهای دیگری که در لیست راستگرایان نیستند تهیه شود، که دراینصورت از هر امکانی برای تشویق مردم برای رای به آنها باید استفاده کرد تا بتوان در مجلس آینده یک فراکسیون مستقل، با برنامه ، کارآمد و طرفدار تحول در ساختار نظام مدیریتی کشور داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: