ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

توپی آمدند و عقب نشینی کردند

ناتو تهدید اعزام نیروی نظامی

به اوکراین را پس گرفت!

 
 
 
 
 

 

طی دو روز گذشته، مهم ترین خبر، اظهارات اولیه مبنی بر انتقال نیروی نظامی از کشورهای عضو ناتو به اوکراین بود. حتی در پاریس یک کنفرانس هم به ابتکار رئیس جمهور این کشور تشکیل شد که در آن از ۲۰ کشور عضو ناتو سران آنها شرکت کردند. پیشنهاد اعزام نیروی ناتو به اوکراین را ابتدا مکرون مطرح کرده بود.

پس از اجلاس فرانسه "رابرت فیکو"، نخست وزیر جمهوری اسلواکی گفت که در این نشست حتی کلمه ای در مورد صلح گفته نشد، در حالیکه تحت عنوان صلح در اوکراین رهبران ۲۰ کشور عضو ناتو را جمع کرده بودند.

در جریان نشست پاریس پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت:  مسکو، سخنان مکرون درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین را زیر نظر گرفته است. اگر چنین اقدامی انجام شود، دیگر  سخن از احتمال نیست، بلکه سخن از اجتناب ناپذیر بودن رویاروئی مستقیم روسیه و ناتوست.

بدنبال چند نمایش قدرت روسیه در مسکو، صدراعظم آلمان "شولتز" گفت که ناتو و کشورهای اروپایی نیرو به اوکراین اعزام نخواهند کرد. استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز اعزام نیرو به اوکراین را منتفی دانست.

ظاهرا توپی در کردند تا واکنش روسیه و جهان را ببینند که نتیجه آن در عقب نشینی های پس از کنفرانس فرانسه دیده شد. البته دیگر کسی به حرف ها و وعده ها اعتماد ندارد و در روسیه نیز که زخم خلف قرارهای قبلی درباره اوکراین را دیده اند، به این تهدیدها و عقب نشینی ها توجه ندارند و کار خودشان را می کنند. تقویت هرچه سریع تر قدرت نظامی- اتمی و بالا بردن سریع تر تکنولوژی نظامی و از جمله بهره گیری از هوش مصنوعی در جنگ اوکراین.

پس از عقب نشینی صدراعظم آلمان، وزیر دفاع این کشور نیز گزینه اعزام نیروهای آلمانی به اوکراین را رد کرد و گفت، هیچ کس از پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه حمایت نکرده است. در ادامه این عقب نشینی ها، صدراعظم آلمان اعلام کرد که برخلاف وعده های گذشته، آلمان موشک "تاروس" را به اوکراین نخواهد داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: