ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظر وزیرخارجه و سخنگوی وزارت خارجه روسیه

گفتگوی ژنرال های آلمان برای

حمله به کریمه بدست روسیه افتاد

 
 
 

 

 

یک فایل صوتی بدست روسیه رسیده و آن را افشاء کرده که براساس آن فرماندهان ارتش و بویژه نیروی هوائی آلمان سرگرم گفتگو و همآهنگی برای حمله هوائی به کریمه بوده اند. هدف بمباران پل کریمه بوده است. دولت روسیه مستند به این فایل صوتی که ۴۰ دقیقه است، از دولت آلمان توضیح خواسته اما آلمان تاکنون از دادن پاسخ طفره رفته است. ظاهرا و مطابق خبری که در روسیه اعلام شده، ژنرال های آلمانی با ژنرال های انگلیسی و امریکا مشغول رایزنی و مذاکره بوده اند که صدایشان رصد شده و دراختیار روسیه قرار گرفته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دراین باره گفت: انتشار گفتگو میان افسران آلمانی شگفت‌انگیز است. فدراسیون روسیه به طور قطع از فعالیت‌های نظامی ناتو در اوکراین اطلاع دارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز درباره فایل صوتی ژنرال های آلمانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: از آلمان توضیح می‌خواهیم و برلین موظف است هر چه زودتر به صورت رسمی توضیحات بدهد. تلاش برلین برای اجتناب از پاسخ به سؤالات، به معنای قبول صحت این فایل صوتی است.

خبر افشای این فایل صوتی ابتدا توسط سردبیر “اسپوتنیک” صورت گرفت. او در این باره نوشت که یک فایل صوتی را در اختیار دارد که در آن افسران عالی "بوندس وهر" آلمان در مورد حملات به پل کریمه با هم صحبت می کنند. افسران آلمانی در این فایل صوتی از همکارانی از ایالات متحده و بریتانیا نیز نام می‌برند.

اسپوتنیک نوشت: در گفتگوی چهار نماینده عالی رتبه "بوندس وهر" در ارتباط با حمله به پل کریمه  رئیس بخش عملیات و تمرینات نیروی هوایی آلمان شرکت داشته  است. تاریخ این گفتگو ۱۹ فوریه است. در این گفتگوی تلفنی مسئله سفر برنامه ریزی شده یکی از ژنرال های آلمان به اوکراین در تاریخ ۲۱ فوریه مطرح و همآهنگی می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: